לאחר שהתפרעו בוועדת חוקה - זה העונש שיקבלו היועצים הפרלמנטריים

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, החליט כי היועצים הפרלמנטריים ממפלגות האופוזיציה שהתפרעו במהלך הדיון בוועדת חוקה, יורחקו ממשכן הכנסת עד סוף כנס הקיץ: "אירוע חמור חסר כל תקדים שאין לעבור עליו לסדר היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 07:48 ב באב התשפג

לאחר שהתפרעו בוועדת חוקה - זה העונש שיקבלו היועצים הפרלמנטריים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המהומה בוועדת חוקה: זמן קצר לפני האישור של חוק צמצום עילת הסבירות בוועדת חוקה אמש (ד'), התפרצו עוזרים פרלמנטריים ממפלגות האופוזיציה, צעקו במיקרופונים והוצאו בכוח על ידי הסדרנים. בתוך כך, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הורה להרחיק את אותם יועצים פרלמנטריים ממשכן הכנסת עד לסוף כנס הקיץ. 

"אירוע חמור חסר כל תקדים שאין לעבור עליו לסדר היום"

יו"ר הכנסת כתב בהחלטתו כי "נוכח אירוע הפרת סדר חמור ביותר שארע הערב בדיוני ועדת החוקה, על ידי מספר יועצים פרלמנטריים ואשר כלל התפרעות, צעקות, השתלטות על מיקרופונים בוועדה ועוד; הנחה יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה את קצין הכנסת להרחיק את היועצים המתפרעים ממשכן הכנסת עד לסוף כנס הקיץ".

במכתב ששיגר אתמול קצין הכנסת, ניצב יובל חן, לחברי הכנסת גלעד קריב, מירב מיכאלי ונעמה לזימי מעסיקיהם של היועצים המעורבים, קבע קצין הכנסת כי מטרת ההתפרעות שתוכננה מראש הייתה להביא לשיבוש ואף להפסקת ההצבעות וכי מדובר ב"אירוע חמור חסר כל תקדים שאין לעבור עליו לסדר היום". 

האיום של האופוזיציה: "אתם לא מתירים לנו ברירה"

נציין כי למרות ההפרעות, וועדת החוקה בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן סיימה אמש להצביע על 27,670 רביזיות על חוק צמצום עילת הסבירות והחוק אושר לקריאה שניה ושלישית ויעלה בתחילת השבוע הבא לאישור סופי במליאת הכנסת.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר אישור החוק, ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה זעם בדיון על ניהול הוועדה ואמר: "אנחנו מתריעים שבועות וחודשים על דרך ניהול הוועדה הזו. בכל תהליך הדיון של הצ"ח נפלו פגמים דיוניים קשים, כשאנחנו מתריעים על כך מהיום הראשון. אתם לא מתירים לנו ברירה אלא להיפגש בבג"ץ".