המועמד לתפקיד המפכ"ל מצדד בבן גביר: "למה צריך להגיד לא?"

המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, ניצב יורם סופר, חשף את עמדתו ביחס ליחסי הכוחות בין השר לביטחון לאומי לבין המפכ"ל: "למה צריך להגיד לא? אתה צריך להבין את הכיוון של השר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/23 21:25 כט בסיון התשפג

המועמד לתפקיד המפכ"ל מצדד בבן גביר: "למה צריך להגיד לא?"
בן גביר והמפכ"ל - כנראה לא ימשיך את כהונתו, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט כי כהונת המפכ"ל לא תוארך, זאת ככל הנראה בשל חוסר ההסכמות בין השניים כבר מתחילת דרכם המשותפת, בחודשים הקרובים יתחילו הבחירות לממלא המקום שלו. בתוך כך, אחד המועמדים המובילים לתפקיד, ניצב יורם סופר, התראיין לחדשות 12, והביע את עמדתו ביחס למדיניותו של השר לביטחון פנים וחשף את טיב יחסיהם.

המועמד למפכ"לות: "אצלי לא סגרו כבישים במחאות"

חסימות כבישים

חסימות כבישים צילום: Gili Yaari /Flash90

בעוד בין המפכ"ל שבתאי לבין בן גביר התגלעו לא מעט מחלוקות, סופר טען: "למה צריך להגיד לא? אתה צריך להבין מה הכיוון של השר". עוד התבטא נגד חסימות הכבישים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית, ואמר כי: ""אצלי לא סגרו כבישים במחאות. כשכן נסגרו כבישים טיפלתי בזה ביד קשה - ככה אני חושב שצריך לטפל בזה". את עמדתו נימק: "בריונות היא בריונות. אם צריך לעצור את המוחים אז צריך לעצור אותם ואם צריך לפזר אותם אז יפזרו אותם".

יש לציין, כי בן גביר קיבל את ההחלטה להפסיק את כהונתו של המפכ"ל יעקב שבתאי, כאשר מצד שני, מקורבים למפכ"ל טוענים כי החליט בעצמו לא להמשיך לעוד שנה בתפקידו, אך נמנע מלהודיע על כך לציבור. בין כה וכה, כהונתו של שבתאי תסתיים בעוד מספר חודשים.