אדלשטיין מאיים על האופוזיציה: אתמוך בחקיקה המשפטית גם בלי הסכמה

חבר הכנסת מהליכוד מאשים את ראשי האופוזיציה בהקפאת המשא ומתן כל הרפורמה, ומאיים - אם לא תחזרו לשולחן הדיונים, אתמוך בחוק היועמ"שים ועילת הסבירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/23 14:49 כז בסיון התשפג

אדלשטיין מאיים על האופוזיציה: אתמוך בחקיקה המשפטית גם בלי הסכמה
יולי אדלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבאופוזיציה הודיעו כי עד שהוועדה לבחירת שופטים לא תוקם, הם יקפיאו את שיחות ההידברות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית, חבר הכנסת מטעם הליכוד, יולי אדלשטיין מפנה אצבע מאשימה לגנץ ולפיד בפיצוץ השיחות בבית הנשיא, ומזהיר כי אם הם לא יחזרו לשולחן המשא ומתן, הוא יתמוך בחקיקת חוק היועמ"שים ועילת סבירות שיש להם קונצזוס רחב בכנסת, כך חשפה היום דפנה ליאל.

נזכיר כי לפני יומיים, לפיד טען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו אינו מעוניין בהידברות עם האופוזיציה והכריז כי כל עוד הוועדה לא תוקם, השיחות בבית הנשיא יוקפאו. "נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין וועדה - אין שיחות".

לפיד.

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכיר בקואליציה: "שר שיתנגד - ישלם את מלוא המחיר בליכוד"

בתוך כך, גם בתוך הממשלה עצמה מורגשת הדחיפות להשלמת החקיקה המשפטית, זאת על רקע בחירתה של נציגת האופוזיציה כנציגה בוועדה לבחירת שופטים. אתמול בערב, בכיר בקואליציה אמר כי: "הגיע הזמן לקדם את החקיקה. האופוזיציה קיבלה אתמול מה שרצתה ובכל זאת פוצצה את השיחות. יש גבול", ופנה לשרים שעלולים להתנגד למהלך: "הקואליציה המתינה מספיק זמן. שר או ח"כ בליכוד שיתנגד לחקיקת הרפורמה וימנע זאת בגלל מניעים אישיים של חשבונות עם נתניהו או קנאה בתמיכה שיש בלוין, ישלם את כל המחיר בליכוד", איים.