"חווארה סגורה ושרופה" חבר הכנסת צביקה פוגל זומן לחקירה במשטרה בחשד להסתה לטרור

המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה נגד חבר הכנסת מעוצמה יהודית בחשד לסתה לטרור. פוגל זומן להתייצב היום לחקירה במשרדי יחידה 443. אחרי ההתפרעות בחווארה אמר: "אני רוצה לראות שחווארה סגורה ושרופה"

חדשות כיפה חדשות 14/03/23 12:41 כא באדר התשפג | עודכן בתאריך 14/03/23 12:54

חבר הכנסת צביקה פוגל זומן לחקירה במשטרה בחשד להסתה לטרור
צביקה פוגל, המשטרה פתחה בחקירה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר כנסת בחקירה: המשטרה הודיעה כי חקירה נפתחה נגד חבר הכנסת מעוצמה יהודית, צביקה פוגל בחשד לעבירות של הסתה לטרור. כזכור, לאחר הפיגוע בחווארה, עשרות מתפרעים הגיעו לכפר חווארה ושרפו בתים ומכוניות, בתגובה אמר פוגל כי "זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן". בתגובה אישרה היועמ"שית גלי בהרב מיארה לפתוח בחקירה נגד חבר הכנסת והיום כאמור, נפתחה חקירה בעניינו של פוגל.

פוגל עצמו, זומן גם לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ועל פי הודעת המשטרה, חבר הכנסת חשוד בעבירה של הסתה לטרור. בהודעה המלאה שפרסמה משטרת ישראל נכתב: "המשטרה פתחה בחקירה נגד חבר הכנסת צביקה פוגל בחשד לעבירה של הסתה לטרור. התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. חבר הכנסת פוגל זומן להתייצב היום לחקירה במשרדי היחידה".

חבר הכנסת פוגל, ומן לחקירה

חבר הכנסת פוגל, ומן לחקירה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות"

כזכור, לאחר ההתפרעויות בחווארה, אמר פוגל: "המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן. אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל חווארה – חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות", אמר פוגל.

פוגל הוסיף ואמר כי "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט. אני מוריד את הכפפות".

חווארה ביום ראשון האחרון

חווארה, עשרות התפרכו ושרפו בתים ומכוניות צילום: ללא

בהמשך פוגל חזר בו: "דבריי סולפו"

לאחר כמה שעות, חזר פוגל מדבריו ואמר כי "דבריי הבוקר סולפו. אמרתי שהמדינה היא זו שצריכה לפעול להרתעת הטרוריסטים, בשום אופן לא האזרחים. אסור להגיע למצב שאזרחים לוקחים את החוק לידיים. תפקידו של הדרג המדיני וצה"ל הוא לספק את ההגנה הנדרשת - באמצעות התקפיות ונחישות, לא באמצעות הכלה".