האיום של סמוטריץ' על נתניהו: אין סמכויות - אין תקציב

לקראת ישיבת הממשלה בה ידונו השרים על תקציב המדינה, נמשכים כיפופי הידיים בין השרים. שר האוצר נמנע מאמירה פומבית אך העביר לנתניהו מסרים כי אם לא יקבל את הסמכויות ביו"ש, הוא לא יצביע על התקציב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 22:56 א באדר התשפג

האיום של סמוטריץ' על נתניהו: אין סמכויות - אין תקציב
סמוטריץ', דורש את הסמכויות ביו"ש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האיום של סמוטריץ': ברקע כיפופי הידיים בין השרים סמוטריץ' וגלנט על הסמכויות על המנהל האזרחי ביהודה ושומרון והעובדה כי הסמכויות שהובטחו לו, טרם הועברו לידיו מאיים שר האוצר כי הוא לא יצביע בעד התקציב הקרוב, כך פרסם העיתונאי רביב דרוקר ב"חדשות 13". האיום שהעביר סמוטריץ' לנתניהו מגיע ברקע התקציב המתקרב ועקב העובדה שטרם נפתרה בעיית הסמכויות.

סמוטריץ' דורש את הסמכויות ביו"ש

על פי בדיווח ב"חדשות 13" האיום של סמוטריץ' מגיע לאחר שהעברת הסמכויות כבר סוכמו אך כרגע, נתניהו מעכב אותן ומשתמש בתקציב המדינה על מנת לקדם את הדבר. סמוטריץ' מקפיד לא להתבטא בעניין בפומבי מאחר ויש לו אחריות כשר האוצר, אך המסרים בהחלט הועברו לראש הממשלה.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עבור נתניהו, זוהי לא הבעיה היחידה שעומדת בפניו בהעברת התקציב הקרוב. השר לביטחון לאומי דורש הגדלת תקציב משמעותית במשרד לביטחון לאומי, דבר אליו באוצר מסרבים בתוקף. חזית נוספת שנפתחה בימים האחרונים, נובעת מהשרה עידית סילמן לאחר שיו"ר ש"ס דרעי דורש כי הסמכויות של קרן הניקיון של המדינה יעברו לסמכותו. השרה סילמן, אינה מרוצה מהמהלך ודורשת שישאר בידיו של משרדה.

משה גפני

משה גפני, דרישות מפליגות | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האיום הגדול - גפני

איום נוסף בו סמוטריץ' לא מקל ראש, הוא יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני. לגפני, יש דרישות רבות בנושא התקציב ובניגוד לשרים אחרים אותם יהיה אפשר לתמרן, את גפני הוותיק זאת תהיה משימה בלתי אפשרית. בכל מקרה לנתניהו וסמוטריץ' מחכה כאב ראש לא קטן עד שהתקציב יעבור.