עברו כמעט 3 שבועות אבל מעוז עדיין לא נכנס למשרד ראש הממשלה

יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז הושבע לתפקיד בגן שר במשרד ראש הממשלה כבר לפני 19 יום אבל עדיין לא נכנס למשרד ראש הממשלה והחל לעבוד באותו מבנה יחד עם נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/01/23 19:03 א בשבט התשפג

עברו כמעט 3 שבועות אבל מעוז עדיין לא נכנס למשרד ראש הממשלה
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפני 19 יום עמד חבר הכנסת אבי מעוז על בימת הכנסת ורשם את אחד מהישגיו הפוליטיים הגדולים כשהוא מצהיר אמונים והופך לסגן שר במשרד ראש הממשלה, אבל למרות שעברו מאז כמעט שלושה שבועות מעוז עדיין לא קיבל משרד בבניין בו שוכן משרד ראש הממשלה והוא עדיין עובד מהכנסת. 

"אל תעברו את הגבול של מרי אזרחי - אנשים אחים אנחנו"

יו''ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז התייחס היום (ב') בנאומו במליאת הכנסת לרפורמת ההבראה המתוכננת במערכת המשפט, ולדרך בה בוחרים המבקרים להתנגד לרפורמה. "אני רוצה ברשותכם לערוך השוואה בין שתי מהפכות. מצד אחד, המהפכה לכאורה, המדוברת ביותר בשבועות האחרונים, הרפורמה ברשות השופטת. מצד שני, מהפכת הכשרות, שהובילו בנט וליברמן בממשלה הקודמת על ידי ידם הארוכה, חברי הכנסת כהנא ומלינובסקי", אמר מעוז.

לדבריו, "לפני שנה וחצי עמדתי פה, והצעתי, כתמונת מראה לרפורמת הכשרות, רפורמה במערכת המשפט, שכידוע סובלת מחוליים רבים. הצעתי, בדומה לרפורמת הכשרות, להפריט את מערכת המשפט לתאגידי שיפוט עסקיים, ושכל אזרח יבחר להישפט איפה שבא לו. ההצעה שלי נאמרה כמובן בציניות, אבל בשביל זהותה היהודית של מדינת ישראל, מהפכת הכשרות הייתה פגיעה קשה ביותר.

כשדרשנו אז, כעמדת היועמ"שית של הכנסת, להפריד את ההצמדה הלא ראויה של רפורמת הכשרות לחוק ההסדרים, שופטי בג"ץ גלגלו אותנו מכל המדרגות. נשיאת העליון לא נשאה נאום חוצב להבות כנגד השינויים מרחיקי הלכת בזהות היהודית של המדינה. היא לא קראה למהפכה ההיא מתקפה שלוחת רסן על המדינה היהודית, שמרסקת ומנחיתה מכה אנושה על היהדות במרחב הציבורי".