איילת שקד מרגיעה את חבריה שרוצים לרדת מהארץ

שרת הפנים היוצאת קוראת לחוששים מהממשלה הנכנסת בראשות בנימין נתניהו, לא לחשוש: "מבינה את החשש מסעיפים שונים בהסכמים הקואליציוניים אך החשש מההכבדה בנשיאה בנטל אינו מוצדק בעיני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/22 08:42 כט בכסלו התשפג

איילת שקד מרגיעה את חבריה שרוצים לרדת מהארץ
שקד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שרת הפנים היוצאת איילת שקד תמצא את עצמה בעוד כשבוע וחצי מעבירה את המשרד לשר הבא, אריה דרעי. אמש (ה') מצאה שקד זמן לכתוב בחשבון הפייסבוק שלה ולהרגיע את החוששים מהממשלה הנכנסת: "מסר הרגעה".

"נתניהו של 2003, כך הם אומרים, לא היה חותם על כאלה הסכמים"

שקד סיפרה כי אחרי הדלקת נר חמישי חברות שלה סיפרו לה על שחברים שלהם, עובדי הייטק, שמדברים על ירידה מהארץ. לדבריה חברה אחרת סיפרה לה שזוג חברים שלה כבר החליט לעבור לברצלונה. "בשביל הילדים", כתבה.

"הם אמנם מאמינים שהחיים בארץ טובים, שמזג האוויר מושלם והאנשים שמחים. אבל במקביל הם מודאגים מעתיד המדינה ומוטרדים מהכבדת המיסים והשירות הצבאי כתוצאה מחלוקה לא שוויונית בנטל. הם דואגים שלילדיהם העתיד לא מבשר טובות. נתניהו של 2003, כך הם אומרים, לא היה חותם על כאלה הסכמים".

"החשש מההכבדה בנשיאה בנטל אינו מוצדק בעיני"

"ביקשתי", כך המשיכה וכתבה שקד, "להעביר להם את מסר ההרגעה הבא: "אני מבינה את החשש מסעיפים שונים בהסכמים הקואליציוניים אך החשש מההכבדה בנשיאה בנטל אינו מוצדק בעיני, לאור התופעות שאנחנו רואים כבר היום בשטח: החברה החרדית נפתחת לציבור הכללי, יותר חרדים מצטרפים בכל שנה לשוק העבודה וההשכלה".

שקד קראה לחוששים: "תנו צ'אנס לממשלה החדשה, שפטו לפי המעשים ולא לפי כותרות בוהקות, מפחידות ומגמתיות בתקשורת". לסיום הבהירה השרה היוצאת: "אני לא סנגורית של הממשלה, ולא יכולה לשכנע אנשים כמה טוב פה, אני רק מבקשת להזכיר שהסיפור של העם היהודי ששב לארצו גדול יותר ממשלה כזו או אחרת".