פרסום ראשון הדרישה של יהדות התורה: סעיף מיוחד שישמור על השטריימל

להסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין יהדות התורה, נכנס סעיף קטן על בעלי חיים, שטומן בחובו דאגה של הציבור החרדי למחירים של השטריימל - כובע הפרווה של החרדים החסידים | "אנחנו מאוד בעד הגנת הסביבה אבל לא במקום שפוגע בציבור החרדי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/12/22 11:26 כא בכסלו התשפג

הדרישה של יהדות התורה: סעיף מיוחד שישמור על השטריימל
חסידים לובשים שטריימל, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

במפלגת יהדות התורה עמלים בימים האחרונים על ההסכם הקואליציוני מול מפלגת הליכוד, הסכם שיכלול סעיפים רבים בשלל נושאים שיקרים לציבור החרדי. בין הסעיפים ניתן למצוא סעיף קטן ולא מובן, אבל גורמים במפלגה אומרים לחדשות כיפה כי הסעיף המדובר נועד לשמור על דבר שיקר לליבם של החרדים החסידים. 

בסעיף שצורף להסכם הקואליציוני נכתב, "כל חקיקה בנוגע לבעלי חיים שעלולה לפגוע בציבור החרדי תידרש להיות בתיאום עם יהדות התורה", משיחה עם גורמים ביהדות התורה כי מטרת הסעיף היא להגן על השריימל.

במפלגה חוששים שחקיקה למען איכות הסביבה או שמירה על בעלי חיים תביא לאיסור בסחר בפרוות מהם עשוי השטריימל או לעליה דראסטית במס על פרוות, למעשה במפלגה מתכוונים באמצעות הסעיף להחריג את השטריימל מכל חקיקה שנועדה להגן על בעלי החיים. גורם במפלגה אומר לחדשות כיפה: "אנחנו מאוד בעד הגנת הסביבה אבל לא במקום שפוגע בציבור החרדי". על פי הגורם, בליכוד לא צפויים להתנגד לסעיף. במפלגה עדיין לא שכחו את המהלך של השרה לשעבר להגנת הסביבה גילה גמליאל שחתמה לפני שנתיים על תקנות האוסרות מתן היתרים לסחר בפרוות למטרות אופנה, והחריגה את השטריימל. 

גורמים ביהדות התורה: "זה הדבר האמיתי שמעכב חתימה עם הליכוד"

גורמים במפלגה החרדית אומרים כי עיקר המחלוקת העתידית נמצאת דווקא בנושא אחר. על פי הגורמים, "הדבר האמיתי שמפריד בין המצב היום לחתימה עם ראש הממשלה המיועד נתניהו הוא נושא הדיור". לטעתם, "עדיין לא דנו עם הליכוד על זה בצורה רצינית, ובניגוד לפעמים קודמות לרדת לרזולוציות עם הרבה פרטים כדי לדאוג לציבור החרדי בכל הארץ"