נתניהו יתמוך בביטול ההתנתקות? החוק שעלול לסבך את הקואליציה

בין הצעות החוק הראשונות שהונחו היום על שלחן הכנסת - גם "חוק חומש" עליו חתמו 35 ח"כים מכל סיעות הקואליציה העתידית | מאחורי החוק עומדים סטרוק ואלשטיין, ייתכן שבליכוד יבלמו את החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/12/22 11:31 יט בכסלו התשפג

נתניהו יתמוך בביטול ההתנתקות? החוק שעלול לסבך את הקואליציה
צילום: מטה חומש תחילה

בדרך למשבר קואליציוני ראשון? הצעת החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון הונחה היום על שלחן הכנסת יוזמי החוק, חברי הכנסת יולי אדלשטיין ואורית סטרוק, שהובילו בכנסת הקודמת את המאבק למען חומש, החתימו על הצעת החוק לא פחות מ 35 ח"כים מכל סיעות הקואליציה העתידית.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב שמטרתה לתקן את הכתם של עוול ואיוולת שהטיל חוק ההתנתקות בספר החוקים של מדינת ישראל. התיקון המוצע לחוק ההתנתקות יאפשר מחדש את השהיה והתנועה החופשית של אזרחים ישראלים בשטח, ובהמשך יאפשר לתכנן ולבנות מחדש את הישובים שנעקרו.   
 
בין חותמי הצעת החוק בכנסת הקודמת נרשם גם ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, שחתם עליה בהיותו יו"ר האופוזיציה. אבל ייתכן שנתניהו יבקש לבלום את החוק. יוזמי החוק מצפים לקבל כעת את אישור ממשלת הימין הנבחרת לקידומו.

יו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר שדולת חומש ח"כ יולי אדלשטיין: "64 מנדטים בחרו בנו כדי למשול ולהחזיר את הביטחון למדינת ישראל. הצעד הראשון לשינוי התפיסה מתחיל כאן - לא עוד הכלה, אלא יוזמה.
קיר הברזל של ז'בוטינסקי הוא ספר ההוראות לממשלה המוקמת כעת. עוצמה, נחישות, תבונה ושמירה על חבלי מולדת - בעיקר על אותן רצועות אסטרטגיות לתפיסה הצבאית הנכונה לנו ולביטחונה של מדינת ישראל. ויתרנו על שטחים - קיבלנו טילים. אם נוותר על חוק ההתנתקות - נקבל חיים."

יוזמת החוק שרת המשימות הלאומיות המיועדת חה"כ אורית סטרוק: "בשנה האחרונה הולכים ומתבררים ההיקפים העצומים של התמיכה בחומש, וברעיון הגדול שחומש נושאת: רעיון תיקון חטא ההתנתקות. כמי שמלווה את השיבה לחומש מראשיתה, כמי שפועלת יד-ביד עם גיבורי חומש לאורך זמן רב, אני רואה חובה קדושה לעצמי להביא סוף סוף לחקיקת החוק החשוב הזה".