מיכל וולדיגר: "ישראל שוללת מיהודים זכאי חוק השבות לעלות ארצה"

חברת הכנסת מהציונות הדתית הסבירה כי הדבר נובע מסעיף בחוק השבות: "עד היום למרות הבטחות חוזרות ונשנות, דבר לא נעשה, אני מבטיחה שהדבר ישתנה בכנסת הנוכחית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/22 21:33 ו בכסלו התשפג

מיכל וולדיגר: "ישראל שוללת מיהודים זכאי חוק השבות לעלות ארצה"
וולדיגר, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

ההסכמים הקואליציוניים הולכים ונסגרים, ואחד מהסעיפים השנויים במחלוקות קשור לסעיף הנכד בחוק השבות, כאשר היום (ד') פורסם כי בליכוד מתנגדים לשינויו. על פי הדיווח ברשת ב', על פי הדיווח, מפלגות שהגישו את הבקשה - ש"ס, יהדות התורה, מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית, מעריכות שהדבר נובע מחשש לפגיעה ביחסי ישראל ויהדות התפוצות. אולם היום חוק השבות עלה בכנסת מכיוון אחר במהלך נאום בן דקה של חברת הכנסת מיכל וולדיגר.

נאומה של וולדיגר:

"ישראל שוללת מיהודים זכאי חוק השבות לעלות לארץ. למה? כי הם או קרובי המשפחה שלהם מתמודדי נפש", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה לאחר שנשאה את נאומה. "תקראו את זה שוב, ותנסו להחליף את המילה מתמודדי נפש בכל מילה או תכונה אחרת, ותראו אם עכשיו זה נשמע לכם הגיוני. מדובר בהגבלה מחליאה ומבישה, שצריך לבטל לאלתר. לא בבית ספרנו".

הסעיף בטופס

"אני מבטיחה שהדבר ישתנה בכנסת הנוכחית"

וולדיגר סיפרה על ג'רמי שנמצא בשנות החמישים לחייו וגר בצפון אמריקה. "הוא רוצה לעלות לארץ אבל לא יכול. למה? כי יש לו בן בגיל 31 מתמודד נפש והמדינה שלנו לא מוכנה לקבל מתמודדי נפש. יש לנו בספר החוקים טפסים שאותם צריכים למלא מי שרוצים לעלות לארץ על פי חוק השבות. אבל אלה שמתמודדיי נפש לא זכאים לכך. בושה וחרפה", אמרה בכאב".

"לפני שנה וחצי פניתי למשרד הפנים כדי לשנות את הטופס והנוהל כי אנחנו לא מפלים. גם מתמודדי נפש זכאים לעלות למדינת ישראל כי הם יהודים וזה חלק מהמצווה שאנחנו חייבים בה. עד היום למרות הבטחות חוזרות ונשנות, דבר לא נעשה, אני מבטיחה שהדבר ישתנה בכנסת הנוכחית כמה שיותר מהר".