בחירות 2022

ראיון מתן כהנא על התמיכה של הרב מדן בשקד: "טעות פוליטית"

חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אומר בראיון לחדשות כיפה כי, "היה לשקד תפקיד משמעותי בתחזוק הממשלה" | "על הישיבה בחומש: "יש פה פופוליזם זול - הייתי שמח לראות את הישיבה בחומש נשארת אבל יש לנו חוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/10/22 11:53 כט בתשרי התשפג

מתן כהנא על התמיכה של הרב מדן בשקד: "טעות פוליטית"
כהנא, צילום: כיפה

בפתח הריאיון עם חבר הכנסת מתן כהנא, אמר השר לשעבר על שקד: "איילת שקד נמצאת בקמפיין שמביא אותה לומר דברים הפוכים מאיך שהיא התנהגה, בלי המאמצים של איילת שקד הממשלה הייתה נופלת מוקדם יותר, היא חשבה שזאת ממשלה טובה, כואב לי לראות מה שהיא אומרת עכשיו. היה לשקד תפקיד משמעותי בתחזוק הממשלה הזאת. בפועל אין לה סיכוי לעבור ואני קורא לציבור הדתי לאומי, בואו למחנה הממלכתי, יש לכם בית". 

כהנא בראיון לחדשות כיפה

על היום שאחרי הבחירות אמר כהנא: "היחיד שיכול להקים ממשלה אחרי הבחירות הוא גנץ, יחד עם החרדים, אנחנו יודעים שיש דיבורים איתם ועם אנשים מהליכוד ואנחנו נוכל להקים ממשלה". 

"יש פה פופוליזם זול"

במענה לשאלה אם יש רבנים שתומכים במחנה הממלכתי אמר שר הדתות לשעבר: "אני לא ביקשתי תמיכה פוליטית אלא תמיכה ברפורמות, את הרפורמה בגיור כתבתי יחד עם הרב דרוקמן ודווקא סמוטריץ' השמיץ את הרפורמה. יש רק אחד שמייצג את הציונות הדתית הממלכתית וזה אני". על התמיכה של הרב מדן באיילת שקד אומר כהנא, "זאת טעות פוליטית משמעותית כי היא לא תעבור את אחוז החסימה". 

איך אתה מסתדר עם האמירות של גנץ על חומש? 

יש פה פופוליזם זול, בממשלה שעליה אני חולם לא תהיה חזרה לחומש, אני אומר לאנשי חומש לכו תבקשו מאנשי הימין להתחייב שלא יכנסו לממשלה שלא מקימה את חומש. בסוף אנחנו מדינת חוק, הייתי שמח לראות את הישיבה בחומש נשארת אבל יש לנו חוק.