בר-לב: "מתקרבים למבצע צבאי בצפון השומרון" | בן גביר התפרץ עליו

אחרי פיגוע הירי במחסום שועפאט, עמר בר לב התראיין ברדיו וטען כי "עושים את המקסימום שלא להגיע למערכה ביהודה ושומרון, אבל אין ספק שהאירועים שקורים בשבועות וימים האחרונים, הם באינטנסיביות גדולה" | צפו בבן גביר צועק עליו במקום הפיגוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/22 07:53 יד בתשרי התשפג

בר-לב: "מתקרבים למבצע צבאי בצפון השומרון" | בן גביר התפרץ עליו
עמר בר לב, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

הטרור הערבי לא נרגע, חיילת נרצחה ועוד שלושה מאנשי כוחות הביטחון נפצעו אמש בפיגוע הירי במחסום שועפט. השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, התייחס בכאן רשת ב' לפיגוע: "הרכב המשיך עד שהנהג נטש אותו והמחבל ברח לצד השני. זה איזור מאוד קרוב למחנה הפליטים שועפאט, לשם הוא כנראה ברח. זה הבית שלו".

"ייתכן שזה ייקח שעות, ימים, אבל נתפוס אותו. מתקרבים למבצע צבאי, המועד לא הגיע"

לדבריו, "מחנה הפליטים מכותר, כולל כוח של צה"ל שמכתר אותו בהיקף יותר רחוק, כוחות משטרה נמצאים שם ובמקומות אחרים. יש פעולה צמודה עם השב"כ. מעריך שיתפסו את המחבל, כפי שתפסו את שלושת השותפים הראשונים. ייתכן שזה ייקח שעות, ימים, אבל נתפוס אותו. זה לא פעם ראשונה שיוצאים מחבלים ממזרח י-ם. אירוע מאוד קשה, מקווה שהמחבל הרביעי ייתפס. התמונה לגורמי הביטחון, שב"כ ומשטרה - ברורה. משטרת ישראל בכוננות מוגברת, תקופת החגים היא רגישה מאוד. יש כוחות גדולים ברחבי העיר".

שבתאי ובר-לב בזירת הפיגוע יחד עם מפקד מחוז ירושלים תורג

שבתאי ובר-לב בזירת הפיגוע יחד עם מפקד מחוז ירושלים תורג'מן צילום: דוברות המשטרה

בר לב טען עוד כי האיזור חם וכי אנו מתקרבים למבצע, אך אמר כי המועד טרם הגיע. "עושים את המקסימום שלא להגיע למערכה ביהודה ושומרון, אבל אין ספק שהאירועים שקורים בשבועות וימים האחרונים, הם באינטנסיביות גדולה. אנחנו עושים את המאמצים, אבל אם זה לא יספיק נאלץ לעשות מבצע גדול בצפון שומרון. למעט האירוע הקשה הזה, כוחות הביטחון מצליחים לשים את היד על פצצות מתקתקות באיזור שכם וג'נין. מתקרבים למבצע צבאי, המועד לא הגיע. צריך להמשיך לבחון ולקבל החלטות".

בן גביר צועק על בר לב: "כמה כשלונות"

אמש (ש') הגיע השר לזירת הפיגוע, וכמו בפיגוע בחדרה הגיע גם חבר הכנסת איתמר בן גביר. בר לב קיבל סקירה במקון, ובן גביר צעק לעברו: "כמה כישלונות הבאת עלינו? נכשלת פעם ועוד פעם. את חיי החיילים והלוחמים אתה מפקיר, אתה וגנץ. למה בטלתם את הסגר? זה הביא עוד פיגוע, המדיניות של גנץ ובר לב היא מתרפסת".

צפו בצעקות של בן גביר: