בחירות 2022

בן גביר וסמוטריץ' לא מתרגשים מהמהלך של מעוז: "מקום 11 הוא ריאלי"

האיחוד בין עצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' הותיר את מפלגת נעם מחוץ לעשיריה הראשונה, למרות המהלך של מעוז, בציונות הדתית מתעקשים שלא לשפר את ההצעה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/08/22 12:27 ג באלול התשפב

בן גביר וסמוטריץ' לא מתרגשים מהמהלך של מעוז: "מקום 11 הוא ריאלי"
מעוז עם סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שישי האחרון זה קרה, אחרי שבועות ארוכים של פיצוצים מתוקשרים, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית וחבר הכנסת איתמר בן גביר יו"ר עצמה יהודית חתמו על איחוד וריצה משותפת, מי שנותר לבדו הוא חבר הכנסת אבי מעוז ממפלגת נעם, שהחליט בתגובה להתמודד באופן עצמאי. 

"מקום 11, הוא מאוד ראלי וטוב, אין שום סיבה שלא יקחו אותו"

מעוז טען כי כל האופציות הפוליטיות לקראת הגשת הרשימות נמצאות על השולחן וכי מפלגת נעם תהיה בכנסת הבאה, כאמור, ההחלטה להתמודד עצמאית הגיע בעקבות דחיקתו מהעשירייה הראשונה, אבל סמוטריץ' ובן גביר לא מתכוונים לשנות את ההצעה, בן גביר אף אמר בשיחות סגורות: "אנחנו מציעים את המקום ה11, הוא מאוד ראלי וטוב, אין שום סיבה שלא יקחו אותו".

מעוז: "אם הייתה הצבעה בשני פתקים נעם הייתה המפלגה השנייה בגודלה"

מעוז מצידו ממשיך לפעול בשטח עם פעילי המפלגה ואף טען הבוקר בראיון לכאן מורשת: "אם הייתה הצבעה בשני פתקים לראשות הממשלה ולכנסת נתניהו היה רה"מ ונעם הייתה המפלגה השנייה בגודלה". לפעילים הוא אמר: "לא עולה על הדעת שהזהות היהודית תידחק למקום שולי ולא ריאלי. בהצלחה לכולנו".