בלי איחודים: התוכנית של אלי אבידר לבחירות

חבר הכנסת אלי אבידר עסוק בימים אלה בחימום השטח לקראת בחירות 2022, בהם הוא מתכוון לעמוד בראש מפלגה חדשה | זאת התוכנית של אבידר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/07/22 15:17 כא בתמוז התשפב

בלי איחודים: התוכנית של אלי אבידר לבחירות
אבידר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חבר כנסת אלי אבידר נכנס לכנסת ה-24 דרך מפלגת ישראל ביתנו, אבל הפערים בינו לבין שר האוצר אביגדור ליברמן גדולים והוא לא יהיה חלק בישראל ביתנו. אבידר שמעוניין להמשיך ולכהן כאיש ציבור מתכוון להגיע אל הכנסת באופן עצמאי.  

בשבועות הקרובים הגשה של רשימה חדשה 

כרגע אבידר מתמקד בחוגי בית, רבים מהם עם אנשים ממחנה השמאל, שותפים לשעבר במחאות בלפור נגד ראש המשלה לשעבר נתניהו, בשבועות הקרובים מתכוון אבידר לרשום את מפלגתו ברשם המפלגות וגורמים בסביבתו אומרים כי אין רצון להתאחד עם שום מפלגה אחרת אלא לרוץ עד הסוף לבד. 

בתיעוד שפרסם הכתב הפוליטי של ידיעות אחרונות, יובל קרני, נשמע אבידר אומר בחוג בית שקיים במודיעין, ״האיחוד בין בני גנץ לגדעון סער הוא כמו דיור מוגן. למרות שקוראים לי להתאחד עם מפלגה גדולה כמעט כל יום, אנחנו לא מתכוונים ללכת למפלגה גדולה, אנשים לא יצאו להצביע״.

על שותפות עם המפלגות הערביות אומר אבידר: "מי שפוסל קואליציה עם המשותפת, פוסל אזרחים במדינת ישראל ויסכים בהכרח לממשלה עם הנאשם. רק קואליציה עם המשותפת תנתק את החרדים מנתניהו, כל שאר ההצהרות הן בגדר עבודה בעיניים״.