בחירות 2022

יועז הנדל בחוץ: סער וגנץ במגעים משמעותיים לאיחוד תקווה חדשה וכחול לבן

על אף ההכחשות, מפלגותיהם של בני גנץ וגדעון סער בדרך לריצה משותפת בבחירות 2022. מסתמן כי תקווה חדשה תקבל יחס של כשליש מול שני שליש של כחול לבן ברשימה המשותפת | שרן השכל אמרה לפני כשבוע: "יש לנו עמדות אידיאולוגיות שונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 13:19 יא בתמוז התשפב

יועז הנדל בחוץ: סער וגנץ במגעים משמעותיים לאיחוד תקווה חדשה וכחול לבן
גנץ סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מערכת הבחירות הארוכה בה אנו מצויים צפויה להביא עמה מספר סיפורי איחוד או פילוג בקרב הרשימות המתמודדות. היום (א') נראה כי איחוד ראשון תרשומנה כחול לבן ותקווה חדשה, שנמצאות על סף סיכום לריצה משותפת בבחירות 2022.

על פי הדיווח, תקווה חדשה בראשות גדעון סער שבסקרים האחרונים נמצאת קרוב לאחוז החסימה, צפויה ליהנות מיחס של כשליש מול שני שליש של כחול לבן של בני גנץ ברשימה המשותפת להן.

גנץ יהיה במקום הראשון וסער ישובץ במקום השני. שאשא-ביטון בחמישי, אלקין בשביעי. הודעה רשמית טרם פורסמה מטעם שתי המפלגות, אולם נראה כי יועז הנדל לא ישובץ במקוום רלוונטי או לא ישובץ כלל. למועמד המחוזר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יישאר המקום השני אם יחליט להתמודד וכן כמה מקומות נוספים עם יביא עמו סיכומים מועמדים נוספים.

הבוקר התיחסה לדברים חברת הכנסת מכחול לבן, רות וסרמן לנדה: "נבחנות כל מיני אופציות, שום דבר עדיין לא סגור. כדי להתרחב ולייצר יציבות חשוב שיהיו חיבורים שתואמים את האידאולוגיה שלנו, כמובן בהנהגתו של גנץ", אמרה בגל"צ.

נזכיר כי ב-30 ביוני חברת הכנסת מתקווה חדשה, שרן השכל התייחסה גם כן בגל"צ, לריצה משותפת עם כחול לבן: "זה לא חיבור בריא לתקווה חדשה, יש לנו עמדות אידיאולוגיות שונות - ונקבל פחות קולות".