ההחלטה של ניר אורבך שיכולה להציל את תקנות יו"ש

בזמן שאין הסכמות על חוק המטרו ותאריך הבחירות, פיזור הכנסת הולך ומתעכב, ניר אורבך שמשמש כיו"ר ועדת הכנסת החליט להפעיל סעיף מיוחד כדי לקצר את הדיון ולמנוע מתקנות יו"ש לפוג מחר בחצות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/06/22 19:17 ל בסיון התשפב

ההחלטה של ניר אורבך שיכולה להציל את תקנות יו"ש
אורבך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הכאוס בכנסת חוגג: מיום שני ועד לשעה זו אין הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה על מועד הבחירות לכנסת ה-25 וכן על האם להעביר את חוק המטרו, העיכוב בפיזור הכנסת לא רק משהה את כניסתו של יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה אלא מציב את יהודה ושומרון במצב בעייתי בשל העובדה שאם הכנסת לא תפוזר, תקנות יו"ש יפקעו ביום חמישי בחצות.

במטרה להגיע להסכמות בחוק המטרו, חברי סיעות ישראל ביתנו והעבודה הגישו אלפי הסתייגויות על החוק לפיזור הכנסת, אך חבר הכנסת ניר אורבך שמשמש כיו"ר ועדת הכנסת החליט להפעיל נגדם סעיף מיוחד (סעיף 98) שמקצר את הדיון משמעותית. בישראל ביתנו זועמים על ההחלטה של אורבך ומרגישים שחברי הקואליציה ובראשם יאיר לפיד ונפתלי בנט לא מסייעים להם למצוא פתרון למשבר חוק המטרו. 

התמורה היא שריון ברשימת הליכוד שיבטיח את עתידו הפוליטי של אורבך

גורמים בכנסת מספרים ל"חדשות כיפה" כי בימים האחרונים אורבך נמצא בקשר הדוק עם בכיר הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, ומסייע לליכוד להשיג את מבוקשם בוועדת הכנסת, בין היתר באמצעות דחיות חוזרות ונשנות של הדיונים שהתקיימו בימים האחרונים. התמורה על פי מספר גורמים עימם שוחחנו היא שריון ברשימת הליכוד שיבטיח את עתידו הפוליטי של אורבך. נזכיר כי גורמים בימינה אומרים שכלל לא בטוח שעוד יש לאורבך מקום במפלגת ימינה בהתחשב בצעדיו האחרונים.