בחירות 2022

פיזור הכנסת יעלה לקריאה ראשונה; אין הסכמות לגביי תאריך הבחירות

הסאגה בכנסת: לאחר ההודעה של לפיד ובנט, פיזורה של הכנסת יעלה רק בקריאה ראשונה ועדיין אין הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה לגביי תאריך הבחירות | סמוטריץ': יש סיכוי לממשלה חלופית, גנץ: אעשה הכל כדי למנוע ממשלה חלופית

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 18:18 כח בסיון התשפב

פיזור הכנסת יעלה לקריאה ראשונה; אין הסכמות לגביי תאריך הבחירות
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

רק בשבוע שעבר עברה הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, וכבר שעות ארוכות של מחלוקות בין האופוזיציה לקואליציה. המחלוקת נסובה על תאריך הבחירות, כאשר באופוזיציה מתעקשים כי על ה-25 באוקטובר. בנוסף, באופוזיציה מנסים למצות את האפשרויות להקמתה של ממשלה חלופית ללא בחירות.

תאריך הבחירות

בתחילה, הסתמן כי תאריך הבחירות שעליו ישנה הסכמה הוא הראשון בנובמבר אלא שלאחר התייעצות שקיים יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני עם הרב גרשון אדלשטיין, הודיע גפני לנתניהו כי "אנחנו עושים כל מאמץ כדי למנוע את הבחירות המיותרות הללו ובאם לא נצליח אזי התאריך המוסכם הוא יום שלישי ל' בתשרי תשפ"ג – 25 לאוקטובר 2022".

הצעתו של גפני והתאריך גם הוא מצטרפים לדרישתו של סמוטריץ' לערוך את הבחירות ב-25 לאוקטובר כדי להרוויח את עזרת תלמידי הישיבות שיום לאחר מכן צפויים לחזור לספסל הלימודים. כרגע נראה כי בקואליציה נעולים על הראשון לנובמבר כתאריך האידיאלי לבחירות, ולכן ההצעה לפיזור הכנסת תעלה היום להצבעה בקריאה ראשונה – ולהצבעה שניה ושלישית תעלה ככל הנראה ברביעי, לאחר שיושגו הסכמות או לחילופין הבחירה תינתן לשיקול חברי הכנסת המצביעים.

ממשלה חלופית

כזכור, מוקדם יותר היום (ב') אמר סמוטריץ' כי הוא עובד רבות למען הקמתה של ממשלה חלופית עוד בכנסת הזו ללא בחירות: "אני אומר ללפיד ולניר אורבך תנו לתהליכים האלה להבשיל. זה אפשרי". לעומתו, שר הביטחון גנץ הבהיר: "אמנע הקמת ממשלה חלופית".

סמוטריץ' עונה לליברמן:

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן