בחירות 2022

פרשנות בנט נתן לערבים הכל והם פירקו לו את הממשלה

ההחלטה הדרמטית של ראש הממשלה לתקופה הקצרה ביותר בהיסטוריה פגעה קודם כל בחברי סיעתו שמי יודע מה יעלה בגורלם, הערבים קיבלו הכל וזרקו את הממשלה לפח | וגם, ברור לכולם שבנט נכשל אבל לא בטוח שנתניהו יצליח

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/06/22 22:41 כא בסיון התשפב

בנט נתן לערבים הכל והם פירקו לו את הממשלה
בנט ועבאס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ממשלת בנט לפיד התפרקה שנה ושבוע אחרי שהושבעה, והאמת היא שהיא צעדה אל הכישלון כבר חודשים ארוכים, נפתלי בנט חצה את הקווים וניסה להקים ממשלה עם מנסור עבאס וחבריו, אבל הם, למרות הכסף הרב שבנט שפך עליהם החליטו שלא לכבד את השותפות וזרקו הכל לפח עם הצבעה ועוד הצבעה שהם הפילו וההחלטה ששמה את הקץ על הממשלה, להפיל את תקנות יו"ש.

ההחלטה של בנט פגעה בחברי ימינה

בנט שהבין בזמן האחרון שהממשלה מתפרקת עדיין מעוניין ורוצה ערבים בממשלה עתידית, אבל עם הסתייגות אחת, לא ממשלת 61. האם בנט עוד יישב שממשלה כזאת בעתיד? כלל לא בטוח, אמנם הוא עוף החול של הפוליטיקה הישראלית אבל הוא יכול לסיים את דרכו הלילה, ימינה לבדה תתקשה לעבור את אחוז החסימה וחבירה ללפיד או סער עלולה לזרוק אותו אל אחורי האופוזיציה, היישר מכיסא ראש הממשלה, להיות ראש הממשלה הוא הצליח, לתקופה הקצרה ביותר בהיסטוריה, אבל העתיד לא נראה מבטיח. לפחות בנט סיים את הממשלה שלו בעצמו ולא נתן לזועבי או אורבך להעיף אותו מהלשכה המפוארת, על הדרך הוא גם מעביר את תקנות יו"ש בפיזור הכנסת, שירת הברבור. 

בנט בהחלטה הדרמטית גרם בעיקר לחברי סיעתו להפסיד. אורבך המתלבט הפך בן רגע ללא רלוונטי, שקד נבגדה כששמעה על ההחלטה כשהיא בחו"ל ואביר קארה גם הוא גילה ברגע האחרון. לצד חברי ימינה שיכלו לזכות בתהילת עולם וזכו בפיזור הכנסת, ניתן למצוא את גדעון סער שהיה שותף ליצירת המשבר וכלל לא בטוח שיעבור את אחוז החסימה, ובכלל צריך להבין שעם פיזור הכנסת, שליש מחברי הכנסת לא יזכו לשוב אל המשכן, שלא לדבר על 20 הנורווגים האומללים שנכנסו בטעות. 

עברה שנה - דבר לא השתנה

מי זוכר שלפני כמה חודשים דיברנו על עסקת טיעון לנתניהו? היום הלך חתן השמחה בכנסת כשהוא מאושר, ריח השלטון עולה באפו ומי יודע, אולי השיפוץ שנעשה בחודש האחרון במשרד ראש הממשלה בירושלים נעשה לקראת חזרתו לתפקיד, אבל צריך לומר ביושר, עברה שנה והממשלה נפלה אך כלום לא השתנה. נתניהו נכשל ארבע פעמים בהקמת ממשלת ימין, השנאה שהוא זוכה לה בכנסת ממחנה רק לא ביב גדולה וייתכן שהוא ייכשל שוב. האם ייתן למישהו אחר את המושכות או שנלך לבחירות שישיות כשיאיר לפיד ממשיך להיות ראש ממשלת המעבר עוד ועוד? 

נתניהו: "נערכים לבחירות ובטוחים שננצח