הקואליציה בצרות: חבר הכנסת מרע"מ בהתבטאות מדאיגה

אחרי שהצביע אמש נגד הארכת תקנות יו"ש והביך את הקואליציה, חבר הכנסת מאזן גנאים ממשיך בקו התקיף שלו ואומר: "אמשיך להצביע לפי צו מצפוני בכנסת, גם אם במחיר התפרקות הקואליציה" | לפיד בתגובה: "שיעזוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/22 11:31 ח בסיון התשפב

הקואליציה בצרות: חבר הכנסת מרע"מ בהתבטאות מדאיגה
מפלגת רע"מ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשבר בקואליציה מחריף: חבר הכנסת מאזן גנאים שהצביע נגד החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון מאותת היום כי הוא לא מתכוון להתקפל וימשיך להצביע נגד הקואליציה, גם במחיר של פירוק הממשלה והליכה לבחירות. 

"בנט לא הצליח לשמור על המפלגה שלו"

גנאים אמר היום בראיון לרדיו נאס: "אמשיך להצביע לפי צו מצפוני בכנסת, גם אם במחיר התפרקות הקואליציה. ומי שצריך לקחת אחריות על המצב שהגענו אליו הוא בנט שמכהן כראש ממשלה עם 5 מנדטים ולא הצליח לשמור על חברי מפלגתו. האם אני יכול להישאר בכנסת במצב הזה? ההחלטה הזאת היא בידי חבריי ברע"מ, הם יצטרכו להחליט".

לפיד: תעזוב

שר החוץ יאיר לפיד אמר על ההתנהלות של גנאים: "מי שלא יכול עם הקואליציה הזאת, שיעזוב". גורמים בכירים בקואליציה מעבירים הבוקר מסרים כי ילחצו על גנאים וזועבי להתפטר, אבל לא נראה שיש בידיהם מספיק מנופי לחץ כדי להביא להשלמת המהלך שיכל לתת מעט אוויר לנשימה לקואליציה המתפוררת. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן