סמוטריץ' מפתיע: נתמוך בחוק של ניר אורבך

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נשאל הבוקר האם ההחלטה להחרים את כל חוקי הקואליציה במטרה להפיל את הממשלה כוללת גם את חוק "הרב קוק" של הח"כ מימינה. התשובה הפתיעה אותנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 10:56 א בסיון התשפב

סמוטריץ' מפתיע: נתמוך בחוק של ניר אורבך
סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במהלך הלילה נרשמה עוד דחיה באחד מחוקי הדגל של יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך מימינה כאשר חוק הרב קוק אותו הוא מקדם כבר חודשים ארוכים שוב הוסר מסדר היום. הבוקר (ג') יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הפתיע כשנשאל מה דעתו על החוק. 

סמוטריץ' יתמוך בחוק של אורבך

סמוטריץ' נשאל בריאיון לכאן חדשות האם החלטת ראשי גוש הימין מאתמול, להחרים את חקיקת הקואליציה במטרה להביא להפלת הממשלה כוללת את חוק הרב קוק של אורבך. סמוטריץ' הפתיע ואמר כי הוא יתמוך בחוק וכי מדובר בחוק חשוב. יו"ר הציונות הדתית הסביר כי יש הבדל בין הצעת חוק פרטית שנבחנת לגופה לבין הצעות חוק ממשלתיות אליהן יתנגדו אוטומטית.

"הרב קוק לימד אותנו את החשיבות של מציאת השווה, ללא פשרות דתיות"

נזכיר כי החוק עבר כבר לפני למעלה משלושה חודשים בקריאה טרומית ומאז לא התקדם, הצעת החוק עברה יחד עם החוק להנצחת ברל כצנלסון. בהצעה תמכו עשרים ואחד חברי כנסת למול שני מתנגדים. כחלק מהצגת החוק אמר אורבך: "אחרי למעלה מעשור של ניסיונות, חוק הרב קוק מגיע למליאה. הרב קוק לימד אותנו את החשיבות של מציאת השווה, ללא פשרות דתיות, גם עם אלו שחושבים שצורה שונה מאיתנו. היכולת שלו לשלב בין לימוד למעשה הייתה בלתי רגילה, אנחנו ממשיכי דרכו מחוייבים להמשיך את הקשר הבריא בין כל חלקי העם ישראל.