בלעדי "סילמן מתלהבת מהרבנים אבל מפוחדת": התכנית של ראשי סיעות הקואליציה

שבוע אחרי הפרישה הדרמטית של עידית סילמן, ראשי סיעות הקואליציה נפגשו אתמול כדי להיערך ליום שאחרי וניסו להעריך את עוצמת הנזק | לכיפה הגיעו הציטוטים מהפגישה הסגורה והתכנית לשרידות הקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/04/22 12:27 יב בניסן התשפב

"סילמן מתלהבת מהרבנים אבל מפוחדת": התכנית של ראשי סיעות הקואליציה
סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרישה המהדהדת של עידית סילמן הכתה בהלם גם את השותפים בקואליציה שעבדו איתה צמוד, ראשי הסיעות שאיתם היא תחזקה את הקואליציה השברירית במשך עשרה חודשים. אתמול מ״מ יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי כינס את ראשי סיעות הקואליציה לישיבה ראשונה וסוערת, ופרטים מסקרנים מתוכה הגיעו לידי חדשות כיפה.

"סילמן מתלהבת ממה שקרה אבל היא מפוחדת מהמהלך ולא שמחה ממנו"

השותפים לשעבר שהתייצבו הם חברי הכנסת אורבך, טופורובסקי, רם שפע, רוזין וסובה, אחד הנוכחים ניתח את הסיכויים שסילמן תתחרט ותקף את הפורשת: "סילמן מתלהבת ממה שקרה וכל הכבוד  מהרבנים אבל היא מפוחדת מהמהלך ולא שמחה ממנו". טופורובסקי הוסיף: "אסור לעצור כאן, עלינו להמשיך ולפעול במשותף כדי שנוכל להמשיך לעשות טוב למדינה ולאזרחיה".

התוכנית של ראשי הסיעות אחרי הפרישה של סילמן

במהלך הפגישה תחקרו היו"רים את ניר אורבך וניסו להבין את עוצמת הפרישה של סילמן ודנו כיצד להיערך למושב הקיץ המורכב בו יסבלו מחוסר ברוב. ראשי הסיעות החליטו לגשש אצל סילמן האם היא תסכים להצביע על חלק מהצעות החוק יחד עם הקואליציה למרות הפרישה, עד כה אין הבנה בקרב ראשי הסיעות עד כמה ניתן לסמוך על סילמן.

נציין כי על הפרק מונחים חוקי דגל שנמצאים כולם בסכנה, חוקים שכל אחד מהם כבר הרעיד את הקואליציה בעבר.בין החוקים שממתינים למושב הקיץ ניתן למצוא את חוק הגיוס, חוק הגיור, חוק הגבלת כהונה, חוק המטרו ועוד. שאלה נוספת שנותרה פתוחה היא מי ימלא את מקומה של סילמן כיו"ר הקואליציה, והאם מהתפקיד יהנה גוש לפיד או שהתפקיד ימשיך להישאר בקרב מפלגות הימין. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן