ח"כים באופוזיציה למיקי לוי: צריך לפעול למרות הפגרה

מיקי לוי קיצר את ביקורו בארצות הברית | יריב לוין שלח הבוקר מכתב ללוי בו הוא דורש לכנס את מליאת הכנסת באופן מיידי לדיון פגרה מיוחד בנושא גל הטרור הרצחני. אורית סטרוק ואבי דיכטר פנו ללוי גם כן כדי לקדם את החוק לשלילת אזרחות ממחבלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/22 12:56 כז באדר ב'

ח"כים באופוזיציה למיקי לוי: צריך לפעול למרות הפגרה
מיקי לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות המצב הביטחוני ושורת הפיגועים הקשים בערי ישראל, יו"ר הכנסת מיקי לוי החליט אמש (ג') לסיים את ביקורו הארוך בארצות הברית ולשוב ארצה. "אני עוקב בדאגה ובכאב אחר הדיווחים מהארץ ומבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. אין ספק שאנחנו נמצאים בימים קשים ורגישים המצריכים להעלות את רמת הכוננות ודורשים עירנות יתרה מכולנו", אמר לוי. 

כנסת ישראל נמצאת בימים קשים אלה בפגרה ובשיפוצים, אך מספר חברי כנסת מהאופוזיציה פנו ללוי בבקשה לקיים דיון בכנסת ולקדם חקיקה.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, שלח הבוקר מכתב ליו"ר הכנסת בו הוא דורש לכנס את מליאת הכנסת באופן מיידי לדיון פגרה מיוחד בנושא גל הטרור הרצחני בו נתונה המדינה. הבקשה לדיון הוגשה על ידי שלמה קרעי, בחתימת 25 חברי כנסת כמתחייב בתקנון.

"מבטיחים תמיכה מלאה של גוש הימין שבאופוזיציה"

עם שובו המוקדם של יו"ר הכנסת ארצה, פנו יו"ר סיעת הציונות הדתית אורית סטרוק וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר ליו"ר הכנסת: "עם שובך ארצה, אנו קוראים לך לכנס את הכנסת באופן מיידי, כדי לחוקק בחקיקת חירום מהירה בפגרה את החוק לשלילת אזרחות ממחבלים.

נזכיר שעל הצעת החוק המקורית חתמו עשרות מחברי הקואליציה ובהם גם השר לביטחון פנים עמר בר-לב וסגנו, שר המודיעין אלעזר שטרן, שר המשפטים גדעון סער, יו"ר ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק ויו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך. 

דיכטר וסטרוק ציינו כי "שרת הפנים כבר פרסמה תזכיר חוק ממשלתי התואם לחלוטין את הצעת החוק.
יו"ר הועדה לביטחון פנים מירב בן ארי כבר הודיעה שהיא תומכת בחקיקה חיונית זו". עוד הוסיפו במכתבם: "אנו משוכנעים שניתן יהיה לקבל את מלוא הסיוע מיו"ר ועדת השרים לחקיקה, ומיו"ר ועדת הכנסת. אנו מבטיחים תמיכה מלאה של גוש הימין שבאופוזיציה".