מצייצים באנונימיות? תקווה חדשה בהצעת חוק שתחייב ספקיות לחשוף מי עומד מאחורי פרסום לשון הרע

הצעת חוק: לחשוף שמות חשודים בלשון הרע ברשת. טרם יבשה הדיו מעל הצעת "חוק הפייסבוק" וכבר יוצאים במפלגתו של סער בעוד יוזמה שמאיימת להוסיף שמן למדורה. לפי הצעת החוק, שופט יוכל לחייב ספקי אינטרנט לחשוף זהות אדם שפרסם "לשון הרע". ביקורת בימין: "זה צפון קוריאה על סטרואידים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 07:30 ה באדר א'

מצייצים באנונימיות? תקווה חדשה בהצעת חוק שתחייב ספקיות לחשוף מי עומד מאחורי פרסום לשון הרע
סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוחרי חירויות הפרט בישראל עוד לא סיימו להזדעזע מ"חוק הפייסבוק" שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה - וכבר עומדת לפתחנו סערה נוספת, אף היא מבית היוצר של מפלגתו של שר המשפטים גדעון סער, "תקווה חדשה". כך מפרסם הבוקר (א'), הכתב הפוליטי של "ישראל היום", יהודה שלזינגר.

על פי הצעת החוק החדשה, במקרה שאדם יטען כי עלה לרשת תוכן שמהווה עוולה כלפיו או הפרה של חוק איסור לשון הרע - הוא יוכל לפנות לבית המשפט בבקשה לחייב את ספק האינטרנט לחשוף את פרטי האדם שפרסם את התוכן הפוגע. גם הפעם מרבית החתומים על החוק הם אנשיו של גדעון סער (מיכל שיר, צביקה האוזר ויצחק מאיר הלוי), ואליהם מצטרפים שניים מכחול לבן (יעל רון בן משה ורות וסרמן לנדה) וח"כית אחת מיש עתיד (מירב בן ארי).

החוק הונח על שולחן נשיאות הכנסת כבר לפני כחודש, אך על פי הערכת גורמים פוליטיים, החליטו החתומים עליו שלא לקדם אותו כדי לא לעורר שוב כעס ציבורי אחרי סערת חוק הפייסבוק. בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מוצע כי אדם הטוען כי תוכן שהועלה לרשת תקשורת אלקטרונית, או הפצתו, מהווים כלפיו עוולה או הפרה לפי חוק איסור לשון הרע, יהיה רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה לחייב את ספק האינטרנט לחשוף את פרטי האדם שפרסם את התוכן הפוגע לכאורה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן