החוק להנצחת הרב קוק עבר בקריאה טרומית

עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של ניר אורבך להנצחת הרב אברהם יצחק הכהן קוק | אורבך: "הרב קוק לימד אותנו את החשיבות של מציאת השווה, ללא פשרות דתיות, גם עם אלו שחושבים בצורה שונה מאיתנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/22 12:01 א באדר א'

החוק להנצחת הרב קוק עבר בקריאה טרומית
הרב אברהם יצחק הכהן קוק, צילום: ויקיפדיה

היום (ד') עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של חבר הכנסת ניר אורבך: חוק להנצחת הרב אברהם יצחק הכהן קוק. הצעת החוק עברה יחד עם החוק להנצחת ברל כצנלסון. בהצעה תמכו עשרים ואחד חברי כנסת למול שני מתנגדים.

כחלק מהצגת החוק אמר אורבך: "אחרי למעלה מעשור של ניסיונות, חוק הרב קוק מגיע למליאה. הרב קוק לימד אותנו את החשיבות של מציאת השווה, ללא פשרות דתיות, גם עם אלו שחושבים שצורה שונה מאיתנו. היכולת שלו לשלב בין לימוד למעשה הייתה בלתי רגילה, אנחנו ממשיכי דרכו מחוייבים להמשיך את הקשר הבריא בין כל חלקי העם ישראל. 

אורבך: "נמשיך לפעול למען עם ישראל, בארץ ישראל על פי תורת ישראל"

את החוק העברנו יחד עם חוק ברל כצנלסון של מפלגת העבודה, בהובלת יו"ר הסיעה חה"כ רם שפע ויו"ר ועדת חוקה חה"כ גלעד קריב וביוזמתו של מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני. הרב קוק וברל כצנלסון, שתי דמויות מופת שהאמינו בציונות ובעם ישראל על פי המסורת ותורת ישראל. 

בדרך זו, של שילוב ידיים תוך אי התפשרות, גישור על פערים, עמידה על הדברים שחשובים לנו וראיית הצרכים של האחר והשונה מאיתנו-  עם ישראל בנה במשך דורות את ארץ ישראל. אלו מעט מהדברים הגדולים שאנחנו יכולים ללמוד מהראי"ה זצ"ל ואנחנו נמשיך את דרכו ומורשתו. שנמשיך לפעול למען עם ישראל, בארץ ישראל על פי תורת ישראל".

חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה הוסיף: "העברנו עכשיו את החוק להנצחת הרב קוק זצ״ל. מזה שנים שהציבור הציוני דתי, וכל ממשיכי דרכו של הרב, מחכים להכרה הממלכתית הראויה לדמות הרבנית מן החשובות בהיסטוריה של העם היהודי ושל הציונות. ברכות לחברי ניר אורבך שיזם את החוק".