ממשלה בלי רוב: בקואליציה מושכים חוקים

חוסר ההסכמה של האופוזיציה לקזז את חברי הקואליציה, בהם נפתלי בנט, שירלי פינטו ובני גנץ הביאה את הקואליציה למשוך חוקים כדי להימנע ממפלה בהצבעות | בנט וגנץ יגיעו ליציע המבודדים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/12/21 18:50 ט בטבת התשפב

ממשלה בלי רוב: בקואליציה מושכים חוקים
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

סוער במליאת הכנסת. סירובה של האופוזיציה לקזז את ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והיולדת הטרייה חברת הכנסת שירלי פינטו הביאו את הקואליציה לבעיית רוב בחוקים אותם הם מנסים לקדם.

השר לביטחון הפנים עומר בר לב הודיע כי הממשלה משכה את הצעת החוק להעברת הרשות לביטחון קהילתי מהמשרד לקידום קהילתי למשרד לביטחון פנים. ההצעה ביקשה לערוך את תיקוני החקיקה המשלימים להחלטת הממשלה בדבר סגירת המשרד לחיזוק וקידום קהילתי והעברת הרשות לביטחון קהילתי למשרד לביטחון הפנים.

בקואליציה הזעיקו את שר הביטחון וראש הממשלה ליציע המבודדים על מנת לגייס את הרוב הנדרש, השניים יגיעו לכנסת בהמשך הערב. מוקדם יותר היום (ב') יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו הודיעה בתוך ישיבת סיעת הליכוד על משמעת סיעתית הדוקה. "ביטלתי נסיעה ללונדון כי לא יכולתי להבטיח ב100% שאגיע בזמן לכנסת. אני מבקש מכם להקפיד באותה מידה. אני דורש מכולם להתייצב בכנסת. אין קיזוזים, אין נסיעות - פשוט כולם פה נמצאים בכנסת בנוכחות חובה. אני אפרסם את השמות של כל מי שיפר את הכלל הזה. אנחנו יחידה לוחמת ואופוזיציה מאוחדת". אמר נתניהו.

אחרי ההודעה של נתניהו הגיע חבר הכנסת ניר ברקת ליציע המבודדים ואמר: "שבתי לארץ ישראל היפה שלנו אחרי מסע הסברה מוצלח במיוחד שקיימתי בארה"ב - והגעתי מיד להצבעות בכנסת מיציע המבודדים. עבודה רבה וחשובה לפנינו".


(בנט ממריא חזרה לישראל, יגיע ישר למליאה).