נתניהו והיחידה לאבטחת אישים בקרב גרסאות: "אמירות לא נכונות"

אחרי שהחליטו בוועדת השרים לענייני שב"כ להפסיק את האבטחה לבני משפחת נתניהו, יו"ר האופוזיציה תקף: התעלמות מיחידת האבטחה מגן | באופן חריג ביחידה ענו לנתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/12/21 14:14 ח בטבת התשפב

נתניהו והיחידה לאבטחת אישים בקרב גרסאות: "אמירות לא נכונות"
נתניהו , צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ההחלטה של ועדת השרים לענייני שב"כ להפסיק את האבטחה סביב משפחת נתניהו הביאה את יו"ר האופוזיציה וחברי הליכוד לתקוף בחריפות את שרי הממשלה. בהודעה מטעם סביבת נתניהו נכתב כי ההחלטה מנוגדת להמלצת יחידת מגן, שם באופן חריג החליטו לענות לבוס לשעבר.

בסביבת נתניהו אמרו כי, "בניגוד לדיווחים, הוועדה התעלמה לחלוטין מחוות הדעת המקצועית של יחידת האבטחה של משרד ראש הממשלה  ״מגן״, שאחראית לביטחונם של רעיית ראש הממשלה לשעבר ובניו, ודרשה את המשך אבטחתם. יחידת ״מגן״ קבעה שהלכי רוח קיצוניים בחלקים מהציבור מסכנים את ביטחונם של רעיית ראש ממשלת ישראל לשעבר ובניו, ומחייבים את המשך אבטחתם על פי ההחלטה המקורית של הוועדה לענייני אבטחה. ההחלטה המקצועית של ועדה זו בוטלה באופן שרירותי ע״י ועדת השרים בראשות מתן כהנא, ימים ספורים אחרי שקיבלו את השלטון".

"האמירות שיוחסו ליחידת מגן אינן נכונות"

בצעד חריג יצאה הבהרה מטעם אגף ביטחון וחירום במשרד רה"מ, האחראי על יחידת "מגן". בהודעה סתרו את נתניהו ואמרו כי, "האגף אינו מפרט עמדות מקצועיות המוצגות בפני ועדות שרים. עם זאת, נבהיר, כי האמירות שיוחסו ליחידת "מגן" אינן נכונות.

עוד נחדד, כי יחידת "מגן" הינה גורם ביצועי, לא מודעיני, וככזו היא נסמכת על חוות הדעת המקצועית של גורמי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), אשר המליצו לבטל את אבטחת משפחתו של יו"ר האופוזיציה".


(נתניהו בשוק בליווי מאבטחים).