התפשטות הקורונה קרב האשמות בין נתניהו לבנט

בנט האשים את נתניהו בהתחלה המאוחרת של החיסון השלישי, נתניהו תקף חזרה את ראש הממשלה ואת השרים שנעדרו מהקבינט: "במקום לקחת אחריות, בנט מאשים אותנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/08/21 18:57 כז באב התשפא

קרב האשמות בין נתניהו לבנט
נתניהו., צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך היום (ה') מסיבת עיתונאים ועקץ את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו והאשים אותו בהתמהמהות עם נתינת החיסון השלישי, נתניהו לא נשאר חייב ותקף את בנט: "הוא החזיר אותנו אל הקורונה תוך 5 שבועות".

בנט אמר היום על החיסון השלישי כי: "קודמי אמר שחיסון שלישי ינתן רק אחרי אישור FDA, אנחנו קיבלנו אישור עכשיו ואם היינו מחכים היה יותר גרוע" נתניהו תקף חזרה ואמר: "לצערי בנט מוביל לסגר בגלל שהוא בזבז זמן יקר עד להבאת החיסון השלישי".

"הוא לא הביא את מיליוני חיסונים שהממשלה בראשותי כבר הזמינה ושילמה עבורם לפני חודשים. ידענו אז שהאפקטיביות של החיסון השני תרד ולכן הזמנו חיסון שלישי. הזמנו בזמן - הם לא הביאו את זה בזמן - ולכן המגפה מתפשטת. לא הייתה סיבה להתעכב. לא הייתה שום סיבה להגיע לסגר! אלמלא המחדל של בנט, זה בכלל לא היה בלתי נמנע. הוסיף נתניהו.

נתניהו עקץ את בנט ואמר: "בנט אמר בבחירות: ״אני אוציא אותנו מהקורונה תוך 5 שבועות״.  בפועל הוא החזיר אותנו אל הקורונה תוך 5 שבועות. בנט גם הסביר שהחיסון לא יעיל נגד זן הדלתא. לא יאומן. במקום לקחת אחריות, בנט מאשים אותנו, אזרחי ישראל.  זאת מנהיגות?".

על סערת הקבינט הריק אמר נתניהו כי: "האבסורד הכי גדול הוא שהממשלה מאשימה אותנו בזמן ששר החוץ לפיד ושר האוצר ליברמן בכלל לא הגיעו לדיוני הקורונה. הם בורחים מאחריות! פיזית בורחים מאחריות. בממשלה שלנו - אני, שר האוצר כץ ושר החוץ אשכנזי, תמיד היינו בכל דיוני הקורונה - מסביב לשעון, לתוך הלילה ולעתים רבות עד הבוקר. 

איך הם לא מתביישים, בנט קיבל מאיתנו את המדינה במצב הטוב ביותר בעולם בקורונה, עם כמעט אפס נדבקים ביום. היום אנחנו סביב 3000 נדבקים ביום. אתם דאגתם לאלי אבידר לשר בלי תיק, בזמן שלשולה מחדרה אין חיסון.  במקום להיאבק על הג׳ובים שלכם ולהעלות מיסים מיותרים על הציבור, אולי תתחילו להיאבק בקורונה?".