בדרך לסגר? בנט: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים"

בשבוע שעבר העביר ראש הממשלה הצהרה לתקשורת בעקבות התחלואה הגבוהה וסרב לענות לשאלות העיתונאים, בנט ספג ביקורת רבה והיום החליט לשבור את השתיקה. בנט דיבר על הנגיף והתנהלות קבינט הקורונה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/08/21 15:29 כז באב התשפא

בנט: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים"
צילום: דוברות המשטרה

התחלואה לא עוצרת והממשלה שוקלת צעדים חריפים, בצל הביקורת על השרים הבכירים שלא מגיעים לישיבות קבינט הקורונה, ראש הממשלה בנט מכנס מסיבת עיתונאים ומחליט לענות לשאלות הקשות בנוגע להתנהלות הממשלה מול הנגיף הקטלני. בנט דיבר על סגר רביעי והעביר את האחריות אל הציבור.

בשבוע שעבר העביר בנט הצהרה לתקשורת ובה הכריז על ההחלטה הדרמטית, חיסון שלישי לבני שישים ומעלה. בסוף ההצהרה סרב ראש הממשלה לתת זמן לשאלות עיתונאים וספג ביקורת רבה, היום החליט בנט לתת זמן לשאלות בהצהרה אותה ימסור בפייסבוק.

בנט חשף את הסיכויים לסגר בחגים ואמר כי: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים, אם אתם רוצים חגים נעימים צאו להתחסן. אנחנו הראשונים בעולם שמעמידים חיסון שלישי משלים למבוגרים. תוך ימים הם יהיו מוגנים הרבה יותר". על הפרסומים כי לפיד וליברמן נעדרים מקבינט הקורונה אמר בנט כי: "שר החוץ שר האוצר ואני מתואמים בצורה מלאה, גם בענייני הקורונה".

על החיסון אמר ראש הממשלה כי: "הוא לא מושלם, הוא מגן עד גבול מסוים, כמו סוללת אייפון, ולפעמים צריך להטעין את החיסון מחדש". על ההתבטאויות נגד סגר בעבר אמר בנט: "אנחנו פועלים נכון בכל רגע ורגע. אנחנו במגפה אחרת לגמרי. לא אומר שלא נגיע לסגר אבל אני רוצה למצות את הניסיון שלא להגיע לזה".

"החוזרים מהווים אחוז לא מבוטל, כמעט 10% מהנדבקים, ולכן אנחנו לא רוצים שיגבירו הדבקה בתוך המדינה. אנחנו חוששים מווריאנטים או מוטציות חדשות וזו סכנה מאוד גדולה, התמודדנו עם הקורונה המקורית ועכשיו עם דלתא ויכול להיות מחר ווריאנט שהוא הרבה יותר מדבק או קטלני". אמר בנט על הפרצה בנתב"ג.

על מתנגדי החיסונים אמר בנט: "אתם פצצה מתקתקת. כל אחד מכם צריך לצאת ולהתחסן כי אם לא אתם מסכנים את עצמכם, אתם מסכנים ממש את הסביבה, כאילו אתם מסתובבים עם מקלע ויורים על כולם נגיפי דלתא. זו פעולה אנוכית ובלתי אחראית, אף אחד מכם לא רוצה להרוג אנשים אחרים בטעות".

על החיסון השלישי אמר בנט: "ברגע שיהיה לנו נתונים שזה בטוח ואפקטיבי אני מניח שנרד ל-50 ומעלה, יותר מאוחר לגילאים יותר צעירים ככל שצריך". על שאלתו של עמית סגל אם הוא מתחרט על פרסום הספר "איך לנצח מגפה" אמר בנט: "המגפה נתנה לכולנו שיעור בצניעות".

הבוקר (ה') עדכן משרד הבריאות את נתוני התפשטות הגל הרביעי של הקורונה. מהנתונים עולה כי ביממה האחרונה אמתו לנגיף 3,421 בני אדם מתוך 105,221 נבדקים, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.28%. בבתי החולים מאושפזים 460 חולי קורונה, מהם 241 במצב קשה ו-51 מונשמים. מספר המתים מהנגיף עלה גם הוא ועומד על 6,503.