התערבות בוטה: שר התקשורת פנה למנכ"ל התאגיד וביקש להשפיע על לוח השידורים

יועז הנדל פנה למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי בבקשה שלא להוריד את התכנית "שישי אישי" אך חזר בו וביטל את הבקשה. הנדל: "טיוטה שיצאה בשגגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 16:17 יד בתמוז התשפא

התערבות בוטה: שר התקשורת פנה למנכ"ל התאגיד וביקש להשפיע על לוח השידורים
יועז הנדל. התערב בתכני התאגיד?, צילום: פלאש 90

שר התקשורת החדש שיגר אתמול (ד') מכתב חריג אל מנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ. במכתב ביקש הנדל להתערב בלוח השידורים של התאגיד הציבורי. הפנייה מגיע על רקע החלטת התאגיד להוריד משידור את תכניתו של משה טימור "שישי אישי" המשודרת ברשת ב'.  

המכתב שנחשף בדה מארקר הגיע מלשכתו של השר הנדל והוא אף חתום עליו. הנדל כתב במכתב אותו שלח למנכ"ל התאגיד כי: "באחרונה פנה אלי ח"כ האוזר בדבר כוונת תאגיד השידור להסיר מלוח השידורים את תוכנית הרדיו "שישי אישי" בהנחיית משה טימור. על פניו, נראה כי יש חשיבות לא מבוטלת בתוכני המורשת וההיסטוריה שהתוכנית מביאה, ובקולה הייחודי. אבקש ממך לשקול בשנית את ההחלטה על הסרת התוכנית, בשים לב לאופייה ולחשיבותה בנוף הישראלי־תרבותי, ולתפקידו החיוני של לוח השידורים של התאגיד במארג זה".

הפנייה מגיעה על רקע הפנייה של ח"כ האוזר מסיעתו של הנדל להשאיר את התכנית הוותיקה. במכתב אותו שלח האוזר נכתב כי: "ברצוני להביע את הסתייגותי מהכוונה לבטל את התוכנית הוותיקה ולהותיר חלל בלוח השידורים המגוון של התאגיד, הן בהקשר התוכני התואם את ליבת מטרות השידור הציבורי, והן בתחושה קשה העולה בקרב מאזיני התוכנית ולהם ברצוני לשמש פה ובמה".

מהנדל נמסר בתגובה לפרסומים כי: "זו טיוטה שיצאה בשגגה מלשכתי. אמרתי והתכוונתי שאין לי כוונה להתערב בתכנים. עדכנתי את מנכ״ל התאגיד".

עבור טימור בן ה-84 מדובר בתכנית היחידה בתאגיד והוא משדר שנים רבות אחרי גיל הפרישה, טימור הגיע לראשות השידור כבר בשנת 1957. 


הנדל בראיון לכיפה. ארכיון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן