בנט בפתח ישיבת הממשלה: "משטר תליינים אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית"

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע באיחור קל לישיבת הממשלה הראשונה בראשותו, בישיבה התייחס בנט לנשיא איראן החדש, וועדת החקירה לאסון מירון והתפרצות הקורונה בבתי הספר: "נבע מחוסר החלטה על בידוד של החוזרים מחו"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 11:35 י בתמוז התשפא

בנט בפתח ישיבת הממשלה: "משטר תליינים אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה החדש של ישראל פתח הבוקר (א') את ישיבת הממשלה הראשונה בראשותו. אמנם בשבוע שעבר הודיע בנט לשרים כי יש להגיע בזמן לישיבות הממשלה אך איחר קלות לישיבה הראשונה בה התייחס לאירועים הדרמטיים של הימים האחרונים. 

בפתח ישיבת הממשלה התייחס בנט להתפתחויות באיראן, שם נבחר בסוף השבוע הנשיא החדש אברהים ראיסי. בנט אמר כי: "בשעה טובה אנחנו יוצאים לדרך, באיראן נבחר בסופ"ש נשיא חדש מכל האנשים שחמינאי היה יכול לבחור, הם בחרו את התליין מטהרן. איש ידוע לשמצה בקרב העם האיראני והעולם כולו בשל תפקידו בוועדות המוות. ראיסי אחראי באופן אישי לרציחת אלפי איראנים חפים מפשע. זהו איתות למעצמות להתעורר רגע לפני החזרה להסכם הגרעין עם מי הן עושות עסקים, האנשים האלה רוצחים המוניים, משטר תליינים אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית, זו עמדתה הברורה של מדינת ישראל והיא לא תשתנה".

ראש הממשלה התייחס גם לוועדת החקירה הממלכתית שהממשלה צפוייה לאשר ואמר כי: "אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ליברמן וגנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון, 45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא, ועל כתפנו למנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם אבל הממשלה יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. חשוב לומר למתפללים וכל האנשים שמגיעים להר, נעשה הכל כדי שנסדר את החגיגות בל"ג בעומר ובכל ימי השנים, למירון מגיעים אנשים מכל המגזרים והאחריות שלנו היא להבטיח את ביטחונם.

לסיום התייחס בנט להתפרצויות הקורונה שמרימות ראש בימים האחרונים, בנט האשים את הממשלה היוצאת וסיפר על התכניות לעתיד. בנט אמר כי: "בשבוע החולף אנחנו עדים להתפרצויות קורונה בשני בתי ספר, זה נבע מחוסר החלטה על בידוד של החוזרים מחו"ל והערכת גורמי המקצוע שזה הזן ההודי, קיימנו אתמול בלילה דיון נקודתי והערכת מצב היום עם השרים הרלוונטיים, גם בנוגע לזן ההודי וסדרי הכניסה והיציאה מהארץ. האסטרטגיה הלאומית צריכה להישען לא רק על חיסונים, כי אם יש ווריאנט עוקף חיסון זה יתמוטט, אבל לא כל מגפה יהיה חיסון אז על ידי ניהול נכון צריך להימנע מאובדן שליטה".