מסתמן: ימינה ותקווה חדשה ישלבו כוחות

בנט וסער מתכוונים למזג בין מפלגותיהם, בעיקר כאמירה הצהרתית, על מנת לאפשר לבנט לכהן כראש ממשלה עם 13 מנדטים ולא שבעה בלבד

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 29/04/21 08:27 יז באייר התשפא

מסתמן: ימינה ותקווה חדשה ישלבו כוחות
סער ובנט. , צילום: פלאש 90

בחירות 2021: ח"כ נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה ולשון המאזניים בין הגושים הניצים במגעים להקמת ממשלה, מתכוון לאחד כוחות עם גדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה, ולשתף פעולה מעבר להתנהלותם המשותפת עד כה. על פי פרסום הבוקר (ה') בישראל היום, מסתמן כי בנט וסער ימזגו את מפלגותיהם למפלגה אחת בעלת 13 מנדטים שבנט יעמוד בראשה. 

מדבור בהליך בעל משמעות הצהרתית, בעיקר כדי שבנט יוכל להיות ראש ממשלה, או לפחות לעסוק במגעים לראשות הממשלה, עם 13 מנדטים מאחוריו ולא שבעה בלבד.

בתוך כך, המגעים לממשלת אחדות פריטטית בין בנט - וסער - ללפיד, נתקלים בלא מעט קשיים. מנגנון הפריטטיות מקשה על בנט ולפיד למצוא את הנוסחה המדויקת לחלוקת הכוח בממשלה בין 45 המנדטים של לפיד, גנץ, ליברמן, מיכאלי והורוביץ, אל מול 13 המנדטים של בנט וסער.

ברקע ההתנגשויות בין הצדדים של הממשלה הנוכחית, כשהאחרונה שבהן הייתה הסאגה סביב מינוי שר המשפטים, החשש מהתנהלות דומה של הכשלת הצדדים המבקשים להרכיב את הממשלה, עומד בעינו בקמת הממשלה של לפיד ובנט. על כן, בנט מבקש אפשרות להטלת וטו כראש ממשלה, צעד שיאפשר לו להכריע בהחלטות השנוי במחלוקת, אך זהו אחד מהקשיים המרכזיים במשא ומתן.