בן גביר: "אני פונה לחבריי ואומר להם - 'חבר'ה, בואו נלך ביחד'"

יו"ר עוצמה זהות יהודית קורא לחיבורים בקרב הציונות הדתית, אך מדגיש, לגבי בצלאל סמוטריץ', אני רואה שההיתכנות נמוכה. אני מכבד אותו, רצונו של אדם, כבודו". על סער הוא אומר: "איש ימין בהגדרתו. מי שאומר שהוא איש שמאל, אני לא חושב שהוא צודק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/21 10:41 ו בשבט התשפא

בן גביר: "אני פונה לחבריי ואומר להם - 'חבר'ה, בואו נלך ביחד'"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, קרא הבוקר (ג') ב-103FM לחיבורים בקרב מפלגות הציונות הדתית ומנגד טען שהסיכוי לחיבור עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' - נמוך: "אני פונה לחבריי, גם לבית היהודי וגם לאיחוד הלאומי וגם לשאר המפלגות, ואומר להם - 'חבר'ה, בואו נלך ביחד'", לאחר מכן אמר: "לגבי בצלאל סמוטריץ', אני רואה שההיתכנות נמוכה. אני מכבד אותו, רצונו של אדם, כבודו".

לאחר שלושה סבבי בחירות, בהם מפלגתו של בן גביר לא עברה את אחוז החסימה, מקווה בן גביר שהפעם, הדברים יראו אחרת: "שלושה סבבים אמרתי שאם יהיה חיבור בימין, זה יהיה הצ'אנס היחיד לממשלת ימין. אמרתי וצדקתי. במועד ב' קיבלתי 84 אלף קולות, זה אומר שאם היינו נכנסים בחיבור, הייתה היום ממשלת ימין". בהמשך אמר: "חיבור בינינו מביא ל-7-6 מנדטים. זה ה-61, 62, 63 של ממשלת ימין".

נזכיר, כי סמוטריץ', אמר אתמול בראיון באולפן ynet כי איננו שולל ריצה משותפת עם איתמר בן גביר ועוצמה יהודית וכי איננו שולל חיבורים נוספים.

בהמשך הראיון התייחס בן גביר לניסיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא לחיבורים בין עוצמה יהודית למפלגות אחרות מהימין, וסיפר: "נתניהו מאוד רוצה, הליכוד מאוד רוצה. אם אנחנו נכנסים בעזרת השם, זו באמת תהיה ממשלת ימין, וברור לי שהוא רוצה ממשלה כזאת שתנצח את הבחירות".

על יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, אמר יו"ר עוצמה יהודית: "מעריך אותו. הוא עשה סיורים בחברון, הוא איש ימין בהגדרתו. מי שאומר שהוא איש שמאל, אני לא חושב שהוא צודק. אבל, יש לי בעיה עם העמדות שלו בעניין מערכת המשפט. אני חושב שצריך לעשות רפורמה משפטית ולהביא תיקון מאוד רציני, ואני לא חושב שסער הולך לשם בנושא הזה".

בסיום הריאיון, הסביר בן גביר איך היה מטפל במשבר קורונה: "אני לא סוגר את המשק, אני לא מחריב את הכלכלה", והוסיף: "אני אוכף את החוק, אבל סגר זה באמת מוצא אחרון, ואני לא כל שני וחמישי עושה כאן סגר. אני מטפל בריכוזים מסוימים שיש שם תחלואה, עושה את זה אגב בשוויון, ולא פחות חשוב, אני שומר על הכלכלה, כי כשאנשים מאבדים את מטה לחמם, הם הופכים להיות חולים".

על ראש הממשלה בנימין נתניהו והטיפול שלו במשבר קורונה, אמר בן גביר: "קודם כל מגיע לו שאפו על זה שהוא הביא לנו את החיסונים, על זה שהוא נלחם. מה ששלו - שלו. להגיד שהוא טיפל בזה בצורה מושלמת? רחוק מכך. לא חושב שהוא היה מושלם".