אלו המתמודדים לרשימת הבית היהודי לכנסת

הבחירות לרשימת הבית היהודי לכנסת יתקיימו במרכז המפלגה, שבוע אחרי הבחירות לראשות. שבעה מתמודדים יתחרו על מקום ברשימה, בתקווה למקום ריאלי לקראת האיחודים הצפויים בציונות הדתית

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/01/21 15:48 א בשבט התשפא

אלו המתמודדים לרשימת הבית היהודי לכנסת
מרכז הבית היהודי. ארכיון, צילום: כיפה

בבית היהודי נערכים לבחירות לכנסת. ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות לראשות המפלגה, לאחר פרישתו של היו"ר הנוכחי השר רפי פרץ, ושבוע לאחר מכן, ב-י"ג בשבט (26.1) יתקיימו הבחירות לרשימת המפלגה לכנסת.

הפריימריז לראשות הבית היהודי: כל הפרטים

שבעה חברי מפלגה יתמודדו על מקום ברשימה לכנסת, ולמעשה על המקום השני ברשימה, אחרי היו"ר שייבחר (חגית משה, ניר אורבך או איתי גרנק. ברשימה נמצאים ארבעה סגני ראשי רשויות מטעם הבית היהודי, ועוד שלושה חברי מפלגה ששמותיהם אינם מוכרים לציבור.

אלו המתמודדים לרשימת הבית היהודי לכנסת, לפי סדר הא'-ב':

  1. בונפיל ישי דוד (דודי) - סגן ראש המועצה האזורית גלבוע
  2. בן ציון דוידי - סגן ראש המועצה האזורית שומרון
  3. גולדשטיין משה (מושיק) - סגן ראש עיריית גבעתיים וחבר מועצת העיר
  4. מגנהיים דובי - יועצו לשעבר של ח"כ מוטי יוגב
  5. קנדיאטי יוסף - יועצו לשעבר של השר ישראל כ"ץ מהליכוד
  6. שמורק קלרה - עורכת דין
  7. תנעמי יקותיאל (קותי) - סגן ראש המועצה המקומית גדרה

הבחירות לראשות - ביום שלישי הקרוב

הבחירות לראשות הבית היהודי יתקיימו ביום שלישי הקרוב, ו' בשבט, 19.1.2021. על ראשות הבית היהודי מתמודדים, המנכ"ל היוצא של המפלגה ניר אורבך, סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה ואיתי גרנק.  כזכור, הבחירות מתקיימות בעקבות התפטרותו של הרב רפי פרץ מראשות המפלגה. 

אתמול(ד') התקיימה ישיבה משותפת של וועדת הבחירות בראשות עורכת הדין יעל דולב עם המתמודדים לראשות המפלגה. הבחירות לראשות הבית היהודי מתקיימות תחת סגר, דבר שעלול להקשות על ההצבעה, לשם כך עו"ד דולב ערכה את המפגש על מנת להבהיר כיצד יש לנהוג. 

"מדובר באתגר גדול לקיום בחירות בתקופת קורונה בכלל, ובתקופת סגר בפרט" אמרה דולב. לאחר מכן פרטה כיצד יתקיימו ההצבעות: "ההצבעה תערך באמצעים משולבים, כאשר מרבית ההצבעה תעשה בקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ, וככל שמדובר בחולי קורונה, אנשים מבודדים או במרחק בלתי סביר להגעה לקלפי - תעשה הצבעה מרחוק באמצעים דיגיטליים שקבעה הוועדה". עו"ד דולב סמוכה ובטוחה כי כפי שסוכם בפגישה אמש, למתמודדים כולם יש ממחייבות ורצון לשמור על טוהר הבחירות וכולם יעשו את מירב המאמצים לנהל את הבחירות בצורה הוגנת ודמוקרטית.