הפריימריז לראשות הבית היהודי: כל הפרטים

ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות לראשות הבית היהודי, לאחר ההודעה של הרב פרץ כי הוא פורש מהתפקיד. בשל הסגר ההצבעה תערך באמצעים משולבים, הרוב בקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ, חולי קורונה ומבודדים - יצביעו מרחוק באמצעים דיגיטליים

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 14/01/21 14:34 א בשבט התשפא

הפריימריז לראשות הבית היהודי: כל הפרטים
צילום: shutterstock

הבחירות לראשות הבית היהודי יתקיימו ביום שלישי הקרוב, ו' בשבט, 19.1.2021. על ראשות הבית היהודי מתמודדים, המנכ"ל היוצא של המפלגה ניר אורבך, סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה ואיתי גרנק.  כזכור, הבחירות מתקיימות בעקבות התפטרותו של הרב רפי פרץ מראשות המפלגה. 

אתמול(ד') התקיימה ישיבה משותפת של וועדת הבחירות בראשות עורכת הדין יעל דולב עם המתמודדים לראשות המפלגה. הבחירות לראשות הבית היהודי מתקיימות תחת סגר, דבר שעלול להקשות על ההצבעה, לשם כך עו"ד דולב ערכה את המפגש על מנת להבהיר כיצד יש לנהוג. 

ישיבה של ועדת הבחירות בבית היהודי

ישיבה של ועדת הבחירות בבית היהודיצילום: צילום מסך

"מדובר באתגר גדול לקיום בחירות בתקופת קורונה בכלל, ובתקופת סגר בפרט" אמרה דולב. לאחר מכן פרטה כיצד יתקיימו ההצבעות: "ההצבעה תערך באמצעים משולבים, כאשר מרבית ההצבעה תעשה בקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ, וככל שמדובר בחולי קורונה, אנשים מבודדים או במרחק בלתי סביר להגעה לקלפי - תעשה הצבעה מרחוק באמצעים דיגיטליים שקבעה הוועדה". עו"ד דולב סמוכה ובטוחה כי כפי שסוכם בפגישה אמש, למתמודדים כולם יש ממחייבות ורצון לשמור על טוהר הבחירות וכולם יעשו את מירב המאמצים לנהל את הבחירות בצורה הוגנת ודמוקרטית.