לקראת פיזור הכנסת: גנץ ימסור הצהרה

שר הביטחון ימסור "הצהרה מיוחדת" וככל הנראה יכריז על תמיכה בחוק לפיזור הכנסת שיעלה מחר במליאה בקריאה טרומית. דרעי: "גנץ כבר לא עומד בלחצים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/12/20 17:36 טו בכסלו התשפא

לקראת פיזור הכנסת: גנץ ימסור הצהרה
שר הביטחון גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ימסור הערב (ג') בשעה 20:00 "הצהרה מיוחדת", לקראת ההצבעה מחר במליאת הכנסת על הצעת החוק לפיזור הכנסת. על פי דיווח של עמית סגל, גורמים בכחול לבן אומרים כי גנץ יודיע על תמיכה בהצעה.

נתניהו מבהיר: "נצביע מחר נגד פיזור הכנסת - קורא לגנץ לעשות אותו דבר"

יש לציין כי הצעת החוק לפיזור הכנסת איננה הצבעת אי אמון, אלא הצעת חוק לכל דבר, שזקוקה לשלוש קריאות במליאה כדי להתקבל וכדי שהכנסת תתפזר בסופו של דבר. אם אכן תעבור ההצבעה מחר במליאה בקריאה טרומית, כפי שצפוי לקרות במקרה שחברי כחול לבן יתמכו בה, היא תעבור לוועדת הכנסת, בראשה עומד ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, לשם הכנתה לקריאה ראשונה במליאה.

ראש הממשלה נתניהו התייחס מוקדם יותר להצבעה ואמר כי בליכוד יצביעו נגד הצעת החוק: "אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד האחדות", הבהיר נתניהו בנוגע ליום הגורלי מחר במליאה, והוסיף, "אני קורא לבני גנץ לעשות עוד דבר, להצביע בעד הטיפול בקורונה, בעד הבאת החיסונים, בעד סיוע כלכלי לאזרחי ישראל זה מה שצריך לעשות אפשר לעשות את זה להתקדם ולמגר את המחלה הזאת סוף סוף".

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר אחר הצהרים בגלי צה"ל כי גנץ כבר לא עומד בלחצים של חבריו למפלגה. לדברי דרעי, "הלחץ מחבריו למפלגה יגרמו לגנץ לפעול נגד האינטרסים שלו. הוא אדם שישראל חשובה לו מאוד והוא יודע באיזה מצב אנחנו עומדים, בפני סגר שלישי. אני חושב שהוא כבר לא עומד בלחצים".

דרעי תקף את ההחלטה המסתמנת של גנץ ואמר כי "אפשר ללכת בפברואר לבחירות, מה הפזיזות לעשות זאת עכשיו? מה זה המשחק הפוליטי הקטן הזה? זו קטנוניות".