בניסיון למנוע בחירות: החוק לדחיית תקציב המדינה יזכה לתמיכת נתניהו

החוק לדחיית תקציב המדינה ביוזמת האוזר והנדל יזכה ככל הנראה בתמיכתו של נתניהו, וההצבעה על התקציב תידחה בחודשיים. המשמעות היא שהצעת החוק תקבל פטור מחובת הנחה, ותעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 22:32 יט באב התשפ

בניסיון למנוע בחירות: החוק לדחיית תקציב המדינה יזכה לתמיכת נתניהו
יוזמי החוק האוזר והנדל. החוק יעבור?, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ניסיון אחרון לפני בחירות: סיעת ״דרך ארץ״ פנתה הערב (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה את תמיכתו ואת תמיכת הליכוד בקידום החוק לדחיית תקציב המדינה, עד קריאה שנייה ושלישית. כפי שמסתמן, נתניהו יתמוך בחוק ויורה גם לשאר חברי הליכוד לעשות כך.

צעד זה יאפשר לליכוד ולכחול לבן להוריד להבות , לקחת את הזמן, ובמקביל לקידום החוק לנסות ולהגיע לפתרון כולל של כל המחלוקות ביניהם, כדי להבטיח תפקוד שוטף של הממשלה ולמנוע בחירות.

נתניהו יאפשר ככל הנראה את העברת החוק לדחיית תקציב המדינה בקריאה טרומית. המשמעות היא שהצעת החוק תקבל פטור מחובת הנחה, ותעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאה. העברת החוק תרגיע את המתיחות בין המפלגות, לפחות לחודשיים הקרובים. 

שר התקשורת יועז הנדל שיזם את החוק, אמר הערב: הצעת החוק תעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאה, וזו התקדמות מבורכת. בחירות בעת הזו הן פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ובציבור הישראלי. נעשה כל מאמץ כדי למנוע את טירוף הדעת שבהליכה לבחירות רביעיות בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים".