ועדת הבחירות נגד הימין החדש: "מפיצים מצג שווא"

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הודעה התוקפת את מפלגתם של בנט ושקד, שלא עברה את אחוז החסימה, בה נאמר כי הטענות של המפלגה על אי סדרים בספירת הקולות המיוחדים היא "מצג שווא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/19 10:25 ט בניסן התשעט

ועדת הבחירות נגד הימין החדש: "מפיצים מצג שווא"
סופרים קולות, צילום: Olivier-Fitoussi Flash90

ועדת הבחירות המרכזית נגד שקד ובנט. על פי הודעה שפורסמה הבוקר (א'), ועדת הבחירות "מבקשת להבהיר כי היא רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות במעטפות הכפולות".
 
עוד נאמר בהודעה, כי "החל מיום רביעי, למחרת יום הבחירות, החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בוועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם.

"יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, התיר באופן חריג ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות. זאת ועוד, כל פניה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מייד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים.
לנוכח כל זאת, הועדה רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות המיוחדים, ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש".

יש לציין כי הדיווחים על אי סדרים בספירת המעטפות הכפולות אינם המצאה של הימין החדש, אלא דיווח שחזר ועלה בכלי התקשורת השונים. הבוקר פורסמו באתר YNET טענותיהם של מספר עובדים שעבדו בספירת הקולות, המדווחים על כאוס גדול בספירת הקולות ובהתנהלות במקום הספירה, פרסום בעקבותיו ככל הנראה הגיעה הודעת ועדת הבחירות.