עימות נוסף בין איילת שקד לאהרן ברק

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אמר בכנס הישראלי ליהדות ודמוקרטיה כי חקיקה דתית "היא ביטוי לעריצות הרוב". שרת המשפטים ענתה לו שהבעיה היא "שהשופטים נותנים פרשנות רחבה לערכים אוניברסליים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/02/18 12:13 כז בשבט התשעח

עימות נוסף בין איילת שקד לאהרן ברק
עימות נוסף. שקד וברק, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

העימות בין שרת המשפטים איילת שקד לנשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק נמשך. השניים השתתפו היום (שני) בכנס הישראלי ליהדות ודמוקרטיה והציגו השקפת עולם שונה ביחס לנושאי דת וחקיקה.

"חקיקה דתית המבוססת רק על הכוח של הרוב בכנסת, היא ביטוי לעריצות הרוב", אמר השופט לשעבר כפי שדיווח כתבת גלי צה"ל יערה אגמי.

לדבריו, "דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב ודמוקרטיה אינה רק שמירה על זכויות אדם. יש להתנגד לכל גישה הרואה את אחד הערכים החשוב יותר".

שרת המשפטים מהבית היהודי, שנאצה לאחר מכן, הגיבה לדברים ואמר כי "ישראל היא יהודית ולא מדינת כל לאומיה. הבעיה היא שהשופטים נותנים פרשנות רחבה לערכים אוניברסליים, אבל פחות לערכי היהדות. נוצר יתרון ל'דמוקרטית' וצריך לתת לביהמ"ש כלים חוקתיים לאזן את ה'יהודית'".

חברה לסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ גם הוא תגובה לדברי ברק וכתב בציניות: "אמר האיש הדתי האדוק ביותר שצמח כאן בעשורים האחרונים ולא נח יום אחד מלכפות את הדת החוקתית שלו באמצעות חקיקה שיפוטית. עריצות המיעוט".

כזכור, לפני מספר ימים התראיין ברק ל'ידיעות אחרונות' וטען כי הוא מודאג ממהלכי הממשלה וכי לדעתו שרת המשפטים אינה מבינה מספיק שגם לנבחרי הציבור צריכות להיות מגבלות. שקד ענתה לו בדף הפייסבוק שלה וכתבה בין היתר כי "עוד לא סיימנו ללקק את הפצעים מהמפכה החוקתית שחוללת. מבחינתך, כל יריב אידאולוגי שלך הוא מבחינתך קבוצה ריקה".