עוד הקלטה שמערערת את מעמדו של דרעי: "הרב ייתן הוראות, אולי פעם אחת כדי להראות לו מי בעל הבית"

בשיחה סגורה, בין פעיל בש"ס לבנו של הרב שלום כהן, נשמע האיש החזק בסביבתו של נשיא מועצת החכמים כשהוא משבח את היו"ר הקודם ומעביר ביקורת חריפה על דרעי. לדבריו, אלי ישי "היה מתייעץ כל הזמן עם הרב עובדיה, אריה לא עשה ככה אף פעם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/08/17 09:21 י באב התשעז

עוד הקלטה שמערערת את מעמדו של דרעי: "הרב ייתן הוראות, אולי פעם אחת כדי להראות לו מי בעל הבית"
בנתק עם בנו של הרב כהן. דרעי והרב שלום כהן, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

האם דרכו של אלי ישי להנהגת ש"ס, נסללת על גבי היחסים המתוחים שבין היו"ר הנוכחי אריה דרעי לסביבתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן? בישראל היום מדווחים הבוקר (רביעי) כי בשיחות סגורות בנו של הרב כהן מותח על דרעי ביקורת חריפה וטוען כי הוא לא מתייעץ ומשתף את אביו במהלכיו הפוליטיים.

לפי הפרסום הרב יעקב כהן, בנו הרב שלום כהן שירש את מקומו של הרב עובדיה יוסף המנוח, מתלונן כי השר דרעי אינו מקבל את מרותו של אביו ואף מבזה אותו. הוא טוען כי יו"ר ש"ס מקדם את הרב הראשי הרב יצחק יוסף כמנהיגה הרוחני של ש"ס.

באחת השיחות אף נשמע הר כהן מביע תמיכה ביו"ר הקודם אלי ישי שלדבריו, "היה מתייעץ כל הזמן עם הרב עובדיה, אריה לא עשה ככה אף פעם". עוד עולה מהשיחות כי בנו של נשיא מועצת חכמי התורה מודה שבינו לבין דרעי קיים נתק ממושך וכי הוא מתכוון להעלות את הדברים בשיחה שיקיים עמו.

פעיל במפלגה אמר לרב כהן כי ההרגשה היא "שמשהו רע קורה כאן. אולי הרב בתור הבן של ראש הישיבה (חכם שלום כהן) צריך לקרוא לאריה לסדר. זה מאוד חשוב. הרב עובדיה היה כל הזמן מעודכן, היו באים אליו, מתייעצים איתו. אצל ראש הישיבה אתם רואים את זה? כלום". הרב יעקב כהן השיב לו: "האמת שמה שאתה אומר עם הרב עובדיה ייאמר לזכותו של אלי ישי, הוא עשה את זה".

הפעיל נבהל מעט מאזכור שמו של ישי ואמר: "הרב יודע, יש דברים שאנחנו מפחדים לומר". על כך השיב הרב כהן, "אלה העובדות. הוא (אלי ישי) לא עשה כלום, הוא רק הלך לרב עובדיה, אבל את זה כן הוא היה עושה, ואריה לא היה עושה את זה אף פעם".

שוב יחליף את דרעי? אלי ישי

שוב יחליף את דרעי? אלי ישיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עוד ציין הפעיל כי "אנשים מרגישים כאילו מסובבים את ראש הישיבה". וכהן השיב: "אני מסכים איתך בדבר הזה. אני מטפל בזה".

על הטענות כאילו דרעי לא מתייעץ עם הרב שלום כהן אמר הפעיל: "היום אני שואל את עצמי, מה, יכול להיות שהם צודקים? זה נותן תחושה לא טובה. חייבים לעצור את זה. צריך שיהיה ברור שהרב הוא מעל אריה. פעם זה היה יותר ברור. הרב ייתן הוראות, אולי פעם אחת כדי להראות לו מי בעל הבית. מה, הוא עושה קרקס מראש הישיבה. הרב תקיף, הוא לא פראייר, אבל זה לא נראה טוב".

בנו של הרב כהן השיב על כך: "אני מסכים איתך בכל מילה. אני באמצע הדיבורים על הדברים האלה כדי לראות איך פותרים אותם. אני רבתי על הסיפור הזה עם אריה. בינינו, אני לא מדבר איתו כבר שבועיים. אבל אני עוד לא הגעתי לפעולה לשבת איתו ולשים לו את הכל על השולחן. עוד לא הגעתי לזה".

בתגובה על הפרסום אמר הרב יעקב כהן לישראל היום כי הביקורת שלו על דרעי היא "חברית". לדבריו, הוא והשר "ידידים טובים. אני אדם מאוד ישיר ואני אומר את הדברים בפנים. אם יש לי ביקורת, אני אומר אותה ואני לא חושש. הניסיון להציג את הדברים אחרת נועדו לזרוע מהומה. יש ביחסים בינינו עליות ומורדות אבל אני מדבר איתו ואומר לו כל מה שאני חושב". לגבי דבריו על ישי אמר: "דרעי הוא מנהיג ש"ס, וכל שאר הדברים הם מופרכים".

מביתו של הרב שלום כהן נמסר: "אנו בוחרים שלא להגיב עניינית לטענות שהועלו על ידכם ואשר מפעם לפעם מתגלות כשקריות וחסרות כל שחר. רק נשבח את פעילותו הברוכה של דרעי, במהפכות שהוביל למען הכלל והפרט בשנים האחרונות - דבר שהיה כה חסר בתנועת ש״ס בעשור וחצי האחרונים, והכל נעשה בהתייעצות תדירה וקבועה ובהכוונה ישירה של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן שליט״א בכל דבר ועניין כקטן כגדול. השר הרב דרעי לא מקבל שום החלטה מבלי שקיבל את הכרעתו ואת דעת התורה של מרן שליט"א".