סקר חדש: יותר מ-80% מהציבור סבורים שלא רק שיקולים מקצועיים מנחים את צה"ל בשילוב לוחמות

בסקר, שנועד לבחון את דעתו של הציבור בנושא הלוחמות בצה"ל, קרוב ל-80% מהנשאלים גם אמרו כי לדעתם אמהות אינן צריכות לשרת במילואים. אחים לנשק: "יש לקיים דיון מקצועי ונקי מאג'נדות, בדבר הנחיצות והתועלת של שרות בנות ביחידות לוחמות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/08/17 15:14 י באב התשעז

סקר חדש: יותר מ-80% מהציבור סבורים שלא רק שיקולים מקצועיים מנחים את צה"ל בשילוב לוחמות
לוחמות בזמן אימון, צילום: פלאש 90 , אביר סולטן

למעלה מ-80% מהציבור בישראל סבור כי צה"ל משלב לוחמות ביחידות הצבא לא רק בשל סיבות מקצועיות. כך עולה היום (רביעי) מסקר חדש שבוצע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור ארגון 'אחים לנשק'

לפי הסקר, שנערך בקרב 500 גברים ונשים מעל גיל 18 במגזר היהודי, עולה כי 31.2% מהנשאלים סבורים כי שילוב הלוחמות נעשה אך ורק "לצורך העצמת ערך השיוויון". מחציתם חושבים שהדבר נובע משילוב המקצועיות לצד השיוויון ורק 14.2% משוכנעים שמדובר בשיקולים מקצועיים בלבד.

בסקר נשאלה שאלה נוספת והיא, האם על הצבא ליידע את המועמדות לשירות קרבי בכל ההיבטים הפזיולוגיים והבריאותיים שכביכול עלולים לסכן אותה. 79.3% השיבו בחיוב (בטוח או חושב שכן) ו-15.2% השיבו בשלילה.

עוד עולה מהסקר ש-79.1% מהציבור לא חושב שלוחמת שהפכה להיות אמא צריכה לשרת במילואים כמו גברים שהפכו לאבות, בעוד 17.9% סבורים שאין כל הבדל בחובת השירות במילואים בין אמהות לאבות.

בארגון 'אחים לנשק', המאגד קצינים ולוחמים במילואים, מגיבים לממצאי הסקר ואמרים "כי לאור נתוני הסקר ולאור הנתונים שנחשפו בדו"ח נציב קבילות החיילים ובעוד מחקרים בצבא ארה"ב ובריטניה יש לקיים דיון מקצועי ונקי מאג'נדות, בדבר הנחיצות והתועלת של שרות בנות ביחידות לוחמות".

בנוסף לכך הם מציינים כי "לאור הפרסומים כי צה"ל השקיע עד כה סכום של 58 מיליון שקל בהקמת בסיס מיוחד לגדודים המעורבים ולמעלה מ20 מיליון שקל בהפרדת השירותים והמקלחות, קוראים בארגון אחים לנשק לשקול את הכדאיות הכלכלית של הכשרת בנות בתפקידי לחימה נוכח תקופת השרות הקצרה שלהן והבעייתיות של שירותן במילואים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן