נבחרת ישראל בבייסבול העפילה לאולימפיאדה

נבחרת ישראל גברה על דרום אפריקה וסיימה במקום הראשון בטורניר הקדם אולימפי, מה ששולח אותה להיות בין 6 הנבחרות שיתחרו על מדליה בענף בטוקיו בקיץ הקרוב

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/09/19 15:34 כב באלול התשעט

נבחרת ישראל בבייסבול העפילה לאולימפיאדה
משחק בייסבול, צילום: shutterstock

היסטוריה בספורט הישראלי. נבחרת ישראל בבייסבול סיימה במקום הראשון בטורניר הקדם אולימפי, והעפילה לטורניר האולימפי שייערך בקיץ הבא בטוקיו. זו הפעם הראשונה שנבחרת ישראלית במשחקי כדור מעפילה לאולימפיאדה מאז שנת 1976.

ישראל גברה בתוצאה 1-11 על נבחרת דרום אפריקה, במשחק האחרון בטורניר הקדם אולימפי שהתקיים באיטליה, וסיימה אותו במקום הראשון ובמאזן של ארבעה ניצחונות מול הפסד אחד, לאחר שגברה בימים האחרונים על שלוש נבחרות מהטובות באירופה - ספרד, איטליה והולנד. אמש הפסידה הנבחרת באופן מפתיע יחסית לצ'כיה, אך הדבר לא פגע בסיכוייה והיום, לאחר הניצחון, הובטח הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו 2020.

בשבוע שעבר סיימה נבחרת ישראל במקום הרביעי באליפות אירופה. בשנת 2017 השתתפה הנבחרת באליפות העולם, וסיימה אותה במקום השישי. הייחוד בענף הבייסבול הוא, שעל מנת לייצג מדינה מסויימת לא צריך להיות אזרח המדינה, אלא מספיק להיות בעל זכאות לאזרחות. כלומר שכל זכאי חוק השבות יכול לייצג את ישראל, מה שמעניק לה יתרון, בזכות יהודים-אמריקאים רבים העוסקים בענף, הפופולרי בעיקר בארה"ב.

עם זאת, הנבחרת הנוכחית שרשמה היום הישג היסטורי ומרשים, כוללת חמישה ישראלים 'צברים' (מתוך 24), המשחקים כבר מספר שנים בנבחרות ישראל השונות. כמו כן בנבחרת הזו אין זכאי חוק השבות, אלא בעלי אזרחות ישראלית בלבד, בניגוד לנבחרת שייצגה את ישראל באליפות העולם ב-2017, דבר שמעצים את גודל ההישג.

רגע ההעפלה של הנבחרת:

הטורניר האולימפי בבייסבול צפוי לכלול 6 נבחרות בלבד. אמנם מדובר בנבחרות הטובות בעולם, כמו ארה"ב ויפן, אך עם קצת מזל ואולי עם כמה שחקנים מהטופ העולמי, אפשר אפילו לחלום על מדליה אולימפית בענף הלא ממש פופולרי בישראל.

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה לאחר ההעפלה: "אחרי ההישג האדיר של המשלחת הישראלית בהתעמלות אומנותית, נבחרת הבייסבול עושה היסטוריה בשעה האחרונה ומשיגה גם היא את הקריטריון למשחקים האולימפיים אחרי טורניר קדם-אולימפי מוצלח עם ניצחונות מחמישה משחקים, ביניהם על הנבחרות החזקות ביותר באירופה, אלופת היבשת, הולנד, ספרד ואיטליה.
הניצחון המרשים על דרום אפריקה לפני שעה קלה הבטיח לנבחרת את הכרטיס לטוקיו באופן סופי והביא לכך שלראשונה מאז המשחקים במונטריאול 1976 שוב תייצג את ישראל נבחרת מענפי הכדור.
אני שמחה שבזכות ההעפלה ההיסטורית, תהפוך המשלחת הישראלית למשחקים בטוקיו לגדולה ביותר!"