ההיסטוריה של אנגליה והנקמה האיטלקית: נקבעו העולות לגמר היורו

שני חצאי הגמר סיפקו לנו משחקים אדירים ומותחנים שלא יביישו סרט הוליוודי, בסופם נקבע כי איטליה - אחרי ניצחון בפנדלים על הספרדים, ואנגליה - עם ניצחון בהארכה על דנמרק, ייפגשו ראש בראש ביום ראשון על כל הקופה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/07/21 08:34 כח בתמוז התשפא

ההיסטוריה של אנגליה והנקמה האיטלקית: נקבעו העולות לגמר היורו
מנקים את הגביע, צילום: shutterstock

ארבע נבחרות, שני מפגשים אדירים בחצי הגמר שהסתיימו ודרמה גדולה, קבעו כי בגמר שייערך ביום ראשון הקרוב, תיעשה היסטוריה כשאנגליה ואיטליה שאף אחד לא חזה שיעלו לגמר, ייפגשו ביניהם לדו קרב מטורף על כל הקופה ועל התואר "אלופת אירופה". אז מה היה לנו בחצי הגמר?

איטליה-ספרד: (1-1 בתום 120 דקות) 2-4 בפנדלים

זה היה צמוד, זה היה מותח, אבל בתום 120 דקות שהסתיימו בתיקו 1-1, הנבחרות המשיכו לדו קרב מהנקודה הלבנה, שם דווקא החלוץ אלברו מוראטה, שהשיג את השיוויון המיוחל בדקה ה-80, החמיץ ברשלנות את הפנדל שלו, העניק לאיטלקים את הנקמה על מגש ושלח אותם לגמר ראשון מאז 2012, שם הובסו בידי אותה ספרד 4-0. החלוץ הצעיר פדריקו קייזה העניק בדקה ה-60 את היתרון לאיטלקים, בניגוד גמור למהלך המשחק, בו ספרד שלטה ללא עוררין לכל אורכו.

דנמרק-אנגליה: 2-1 בהארכה

נבחרת שלושת האריות מחזיקה במסורת של רגליים רועדות ברגעי השיא בטורנירים הגדולים. במשך שנים, כשלא משנה איזה שחקנים מובילים נמצאים בסגל הנבחרת, האנגלים ממשיכים לבעוט בדלי - אך לא הפעם. הנבחרת האנגלית עמוסת הכשרונות עשתה אמש היסטוריה ועלתה לראשונה בתולדותיה לגמר אליפות אירופה. שער עצמי של קאר הדני בדקה ה-39, וגול של הקפטן האנגלי הארי קיין בריבאונד אחרי שהחמיץ פנדל מפוקפק מאוד, מחקו את היתרון של הנבחרת הדנית, מבעיטה חופשית של רמסגוד בדקה ה-30. 

צריך לומר גם מילה על הנבחרת הדנית שאף אחד לא חשב שהיא תתמודד על עלייה לגמר היורו, בטח אחרי שאיבדה את השחקן הכי חשוב שלה כריסטיאן אריקסן בטראגיות במשחק הראשון, והפסידה שני משחקים רצופים, מאז היא לא הביטה לאחור ושעטה עד לחצי הגמר עם תצוגות כדורגל מרשימות. 

אז ביום ראשון הקרוב, ב-22:00, מחכה לנו גמר היסטורי בו ייפגשו לראשונה למעמד זה אנגליה ואיטליה, שהציגו את הכדורגל הכי משכנע בטורניר, כדי לקבוע מי תהיה אלופת אירופה. אימובילה נגד קיין, קייליני נגד מגוויר ומנצ'יני מול סאות'גייט - מי ינצח?