סגן שר הביטחון על מכתב השמיניסטים: "צבוע וביזיוני"

סגן השר בן דהן תקף את עמדת הנערים כפי שעלה ממכתב הסרבנות ששלחו לראשי המדינה ואמר ל'כיפה' כי "טוב יהיה אם המחנכים שלהם ישננו אתם את המשפט 'אין עם כובש בארצו'. אני קורא לכל אנשי השמאל שמגנים השכם והערב את הקריאה לסירוב פקודה, לגנות גם את המכתב הזה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/12/17 12:58 י בטבת התשעח

סגן שר הביטחון על מכתב השמיניסטים: "צבוע וביזיוני"
צילום: פלאש 90. דניאל שטרית

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן מהבית היהודי, התייחס היום (ה') למכתב הסרבנות של השמינסטים ואמר כי מדובר "בצביעות".

"השימוש בשירות הצבאי כדי לקדם עמדות פוליטיות שרוב הציבור מתנגד אליהן", אמר בן דהן, "הוא שימוש צבוע וביזיוני".

לדבריו, "טוב יהיה אם המחנכים שלהם ישננו אתם את המשפט 'אין עם כובש בארצו', כפי שאמר שמעון החשמונאי. השמיניסטים ככל הנראה אינם מבינים מדוע עם ישראל חי במדינת ישראל ולא באוגנדה, וגם לא את זכותם וזכותו של העם היהודי כולו על ארצו. והגיע הזמן שהם ילמדו על זה. נשמח להפנות אותם למכינות מתאימות".

סגן השר הוסיף כי "רק אתמול פורסם כי תוחלת החיים של האוכלוסייה הערבית בישראל, שלטענת השמיניסטים חיה תחת "כיבוש", נחשבת לגבוהה ביותר בהשוואה לעולם הערבי-מוסלמי".

כזכור, הבוקר פורסם כי 63 נערים ונערות שלחו לראש הממשלה, שר הביטחון, שר החינוך והרמטכ"ל מכתב בו כתבו בין היתר כי "הצבא מוציא לפועל מדיניות ממשלתית גזענית".

לטענתם, מדיניות זו "מפרה זכויות אדם בסיסיות ומפעילה חוק אחד לישראלים וחוק אחר לפלסטינים באותו השטח. לכן החלטנו שלא לקחת חלק בכיבוש ובדיכוי של העם הפלסטיני, שמפריד בני אדם לשני מחנות עוינים. כבר חמישים שנה המצב 'הזמני' מתמשך ולא נוסיף לתת לכך יד".

חבר הבית היהודי, שהיה רב סרן במילואים ואב לשלושה בנים אשר שירתו בצה"ל, כמובן לא הסכים עם תוכן המכתב וציין כי הוא "מבקש לחבק את חיילי צה"ל ולהעביר להם את תמיכתו הבלתי-מסויגת של עם ישראל כולו בפעולותיהם להגנה על עם ישראל ומדינת ישראל. אני מבקש מכם: התעלמו  מתופעות שוליות כגון מכתב השמיניסטים שנועד להוות גימיק תקשורתי ותו לא".

לסיום הוא אמר כי הוא "בטוח שראשי המדינה, החל בנשיא המדינה, שותפים לעמדתי. אני קורא לכל אנשי השמאל שמגנים השכם והערב את הקריאה לסירוב פקודה, לגנות גם את המכתב הזה".