נתניהו על כתובות הנאצה נגד ריבלין: "ראויות לכל גינוי"

ראש הממשלה התייחס לכתובת "משומד נאצי" ו"צלם בהיכל" שרוססו בגנות נשיא המדינה וארמ כי "אין מקומן בשיח הציבורי בישראל". ח"כ הרצוג: "התחלנו בחמוצים ומהר מאד הגענו למשומדים נאצים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/17 13:36 ה בחשון התשעח

נתניהו על כתובות הנאצה נגד ריבלין: "ראויות לכל גינוי"
כתובות הנאצה נגד נשיא המדינה, צילום: צילום מסך מטוויטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכתובת הנאצה שנחשפה היום (רביעי) נגד נשיא המדינה שכונה "משומד נאצי" ו"צלם בהיכל".

"כתובות מסוג זה ראויות לכל גינוי ואין מקומן בשיח הציבורי בישראל", אמר נתניהו על מי שהיה פעם חברו וכיום נחשב ליריבו. דברי הנאצה נגד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין על קיר מבנה בבני ברק גררו גינויים ממרבית סיעות הכנסת.

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הביע "שאט נפש מהכיתוב החמור שרוסס נגד ריבלין". לדבריו, "השיח הקלוקל שרווח במדינה מתדרדר מיום ליום ועלול להביא לפגיעה בנפשות ולכן על כולם לגנות מעשים מעין אלה ולפעול נגד תופעות של הסתה ביד קשה וללא רחם".

רגב ריבלין ובני הזוג נתניהו בימים יפים יותר

מגנה את הכתובות, בני הזוג נתניהו וריבליןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ריבלין עצמו התייחס הבוקר לכתובות ההסתה ואמרבפני מנכ"לים של רשויות מקומיות: "אני שמח לפתוח את הבוקר הזה במפגש עם אנשי ציבור במובן הטהור של המילה. לא פשוט לפעמים לשאת בתואר 'משרת ציבור'. לעתים הוא מביא אותך לקו האש, לנקודות העימות. אבל האמונה הפנימית בצמד המלים הזה 'משרת ציבור' היא חזקה מהכל".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד תהה בחשבון הטוויטר שלו: "לכל מי שהסית נגד הנשיא אתמול 'והזדעזע' היום מכתובות הנאצה נגדו. מה חשבתם שיקרה?". יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מהמחנה הציוני בחר לתקוף את נתניהו, "הנה זה בא: לפני יומיים אמרתי שתכף יכנו את הנשיא ריבלין בוגד. התחלנו בחמוצים ומהר מאד הגענו למשומדים נאצים. הפה שהתיר, נדרש מיידית לאסור ולעצור!".