נתניהו על ההבנות עם ארגוני הנכים: "הסכם היסטורי"

נציגי הממשלה, ההסתדרות והנכים הגיעו לשורת הסכמות לפיהן יועלו קצבאות הנכים והטבות נוספות בסך של כ-4.2 מיליארד שקלים. ראש הממשלה: "יביא לשיפור דרמטי במצבם של בעלי המוגבלויות בישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 06:34 יא בתשרי התשעח

נתניהו על ההבנות עם ארגוני הנכים: "הסכם היסטורי"
המאבק הצליח. נכים במהלך אחת ההפגנות, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אמש (מוצאי שבת) את הסיכום שהושג בין נציגי הממשלה ונציגי ההסתדרות והנכים בדבר שיפור תנאיהם.

"זהו הסכם היסטורי", כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו, "שיביא לשיפור דרמטי במצבם של בעלי המוגבלויות בישראל". לדבריו, "ההסכם מבטא את העקרונות ששר האוצר משה כחלון ואנוכי התווינו מתחילת הדרך".

ראש הממשלה הוסיף כי "זו העלאה משמעותית שתחל בחודש ינואר הקרוב ותגיע ל 4.2 מיליארד שקל. אני מודה לשר האוצר משה כחלון, ליו״ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ׳ אבי שמחון, ליו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ליו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן, לח״כ אילן גילאון ולחברי כנסת נוספים שסייעו במהלך המו"מ".

הנציגים שחתמו על ההסכם

הנציגים שחתמו על ההסכםצילום: דוברות ההסתדרות

בערב יום הכיפורים, לאחר הפגנות מרובות וחסימות כבישים מצד חלק מהנכים, נחתם הסכם שעלותו כ-4.2 מיליארד שקלים. בין הסיכומים שהושגו היה העלאת קצבת הנכות, מינאור הקרוב למשך שלוש שנים, בסכומים של 700-1,800 שקלים. כמו כן נקבע כי הקצבה תהיה צמודה לשכר הממוצע במשק.

עוד נקבע כי הסכום שעד אליו ניתן להשתכר בעבודה ולשמור על מלוא סכום הקצבה, יועלה מ-2,800 שקל כיום ל-4,300 שקל בשתי פעימות  בשנתיים הקרובות. במידה ולהעלאה המדוברת תהיה השעה חיובית על יציאתם של הנכים לעבודה, תשקול הממשלה להעלות את הסכום באלף שקלים נוספים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן