נתניהו לפוטין: "נחושים לבלום את איראן, נפעל בלבנון אם נצטרך"

במהלך פגישתו במוסקבה עם נשיא רוסיה, הדגיש רה"מ כי "מי שמנסה לשנות את הסטטוס קוו בסוריה ובלבנון זה גורם אחד - איראן". הוא הבהיר כי "אם הדבר לא ייבלם מעצמו - אנחנו נפעל לבלום אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/18 19:56 יג בשבט התשעח

נתניהו לפוטין: "נחושים לבלום את איראן, נפעל בלבנון אם נצטרך"
נתניהו ופוטין במוזיאון היהדות במוסקבה, צילום: קובי גדעון/לע"מ

"ישראל לא תקבל נוכחות של טילים מדויקים. אם נצטרך לפעול בלבנון - נפעל", כך אמר הערב (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לכתבים, בתום פגישתו במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אנחנו נמצאים בקו פרשת המים: האם איראן תתבסס שם או שהתהליך ייבלם. אמרתי לפוטין שאם הדבר לא ייבלם מעצמו - אנחנו נפעל לבלום אותו. למעשה, אנחנו כבר פועלים", הוסיף

"אנחנו תמיד לוקחים בחשבון את כל הגורמים והשיקולים בסביבה. מי שמנסה כרגע לשנות את הסטטוס קוו בסוריה ובלבנון זה גורם אחד - איראן. מדובר בגורם שמנסה באופן אקטיבי להבעיר את הזירה ולהפוך את סוריה לקולוניה צבאית", אמר עוד ראש ממשלה..

נתניהו התייחס גם להסכם הגרעין עם איראן, וסיפר על שיחתו עם פוטין בנושא: "העליתי בפניו את ההשגות שלנו, שבמידה רבה הן השגות ששמעתי מטראמפ. אני לא יכול להתחייב מה תהיה עמדת רוסיה בנושא, אבל הם הבינו מה יקרה אם התיקונים לא יוכנסו".

מוקדם יותר השתתפו נתניהו ופוטין באירוע לציון יום השואה הבינלאומי במוזיאון היהדות והסובלנות בעיר. אל הביקור התלווה רבה הראשי של רוסיה הרב ברל לזר. "75 שנים אחרי הגיהינום, אנחנו נחושים לבלום משטרי קנאות, ובראשם איראן", אמר נתניהו במהלך האירוע.

"אדוני הנשיא, אני נרגש לצפות בתיעוד המרתק של קורות עמנו על אדמת רוסיה, כולל בשנים האלו שהקהילות היהודיות זוכות לשגשוג בתמיכת הרשויות ובתמיכתך", פתח נתניהו את נאומו, "אבל המוזיאון מציג גם פרקים עגומים, ובראשם השואה.

"השואה היא שבר חסר תקדים בתולדות האנושות. היא הוכיחה שאם לא עוצרים את השנאה התהומית כלפי היהודים היא מתפשטת מהר מאוד והיא מכלה גם עמים אחרים. שליש מהעם היהודי הושמד באכזריות מחרידה בשואה, ועל כך נוספו עשרות מיליונים במדינות העולם, ובראש ובראשונה כאן ברוסיה".

פגישת נתניהו ופוטין במוסקבה

פגישת נתניהו ופוטין במוסקבהצילום: קובי גדעון/לע"מ

נתניהו הוסיף כי "משימתנו היא להילחם באידאולוגיות קיצוניות כשהן מספיק קטנות, להילחם בהן בזמן ובעוצמה. משימתנו היא לשנן את לקחי המאבק באנטישמיות, להילחם בה יחד, בעוצמה. למען עתידנו המשותף.

"75 שנים אחר הגיהינום, אנחנו נחושים לבלום משטרי קנאות, ובראשם איראן שאומרת באופן גלוי שמטרתה להשמיד אותנו. אף אחד מהם לא יצליח, לא משטרי הטרור ולא שלוחותיהם בתנועות הטרור, אבל צריך להבין שהסכנה שנובעת מהם מאיימת לא רק עלינו, אלא גם על העולם כולו. נתייצב מולם בעוז כדי להבטיח את נצח ישראל, נתייצב מולם איתן כדי להבטיח את עתיד האנושות.

"במוזיאון החשוב הזה, של יהדות ושל סובלנות, אני מבקש לומר לכם דבר אחד וודאי - לא תהיה שואה נוספת", סיים ראש הממשלה.

בפגישה שנערכה בין שני המנהיגים מוקדם יותר היום אמר נתניהו: "אני חושב שהלקח העיקרי של עליית הנאצים ואח"כ תבוסת הנאצים, הוא שצריך לעמוד מול אידיאולוגיות רצחניות בזמן ובעוצמה.

 "זו המשימה שלנו גם היום ועל כך אני רוצה לדבר איתך, על המאמצים המשותפים שלנו לקדם ביטחון ויציבות באזורנו, וכמובן גם על שיתוף הפעולה ההדדי בינינו, בין רוסיה לישראל.

"השיחות האלה שלנו, שאנחנו מקיימים אותן מעת לעת, לדעתי תורמות הרבה להשגת המטרות האלה ואני בטוח שכך יהיה גם עכשיו".