נתניהו לברקת: "ברכותיי ותנחומיי"

ראש הממשלה בירך את ראש עיריית ירושלים על הצטרפותו לליכוד. השר ארדן: "ניר הוא מנהיג ציבור איכותי עם עשייה רבה וניסיון". בעקבות הצהרתו של ברקת השיקו מספר מועמדים את קמפיין הבחירות שלהם לראשות הבירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/18 13:30 ט בניסן התשעח

נתניהו לברקת: "ברכותיי ותנחומיי"
נתניהו מברך את ברקת, צילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום (ראשון) את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על הצטרפותו הרשמית לליכוד

"אתה יודע מה אני אומר לאנשים שהם מספיק משוגעים לעמוס על עצמם תפקידים ציבוריים", אמר נתניהו בחיוך, "ברכותיי ותנחומיי".

לדבריו, "בעת הזאת אני אומר ברכותיי! אני שמח מאוד להמשך שיתוף הפעולה בינינו, עשינו זאת היטב בתפקידך כראש העיר ובתפקידי כראש ממשלה. ועכשיו אני מקבל אותך בזרועות פתוחות לתנועתנו, התנועה הגדולה ביותר במדינה וזאת תוספת חשובה, צריך לעשות דברים מעכשיו למען המדינה".

גם השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, קיבל את ברקת בזרועות פתוחות ואמר כי הוא "מברך את ידידי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על החלטתו להתמודד לרשימת הליכוד לכנסת הבאה. ניר הוא מנהיג ציבור איכותי עם עשייה רבה וניסיון. אני בטוח שהצטרפותו תחזק את הליכוד ואת הפוליטיקה הישראלית. בהצלחה ניר!".

ברקת הודיע מוקדם יותר באופן רשמי, את מה שהיה ידוע מזה מספר חודשים, כי הוא אל יתמודד לקדנציה נוספת בראשות עיריית ירושלים. בנוסף אמר כי הוא מתכוון להתמודד ברשימת הליכוד לקראת הבחירות הבאות. בכך הודעתו נתנה את האות לדמויות נוספות להכריז על מועמדותם.

"אני מודה לניר על פועלו רב השנים למען ירושלים",אמר יו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ', "אך כעת הגיע הזמן להתאחד סביב התנועה הציונית הגדולה ביותר בירושלים. אני קורא לכל תושבי העיר להתאחד מאחורי התעוררות בראשותי ולבחור בנו- הבחירה הטבעית, בבחירות הקרובות".

עוד הוא אמר כי "ביחד נצעיד את ירושלים לעתיד המזהיר שהיא ראויה לו. נדע להמשיך את מה שצריך להמשיך בתנופה שהובלנו, ולתקן את מה שדורש תיקון. נדע לייצר שותפות אמיתית בין מגזרית שתחזק את ירושלים. ירושלים היא משימה לאומית, אני ובני הדור שלי מבינים את זה, עכשיו זה הזמן שלנו לקחת אחריות ולהוביל את ירושלים".

הכריז על מועמדותו באופן רשמי. ברקוביץ

הכריז על מועמדותו באופן רשמי. ברקוביץ'צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

מועמד נוסף שיצא בהכרזה על ריצתו לראשות העירייה הוא משה ליאון שאמר כי "לפני חמש שנים החלטתי לשים את חיי הקודמים בצד, הפניתי את כל מאמציי, יכולותיי וכישוריי לטובתה של העיר ירושלים. השקעתי את כל כולי למען הבירה כחבר מועצת העיר והעמקתי את מעורבותי בניהול העיר".

לדבריו, "בשנים האחרונות עבדתי לצידו של ניר ברקת ואני מודה לו על תקופת העשייה המשותפת, פעלנו יחדיו והצעדנו את העיר קדימה, תרמתי רבות לפיתוחה של העיר והיום אני מוכן יותר מאי פעם לקדם את בירת ישראל קדימה עוד יותר".