נתניהו: "לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות"

ראש הממשלה התייחס לראשונה לחוק הצרפתי שעורר סערה בקואליציה. על הכוונה לעכב את חוק ירושלים של השר כץ הוא אמר: "האמריקאים פנו אלינו וביקשו להבין את מהות החוק". השר אלקין התעמת עם ח"כ ביטן

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/10/17 12:37 ט בחשון התשעח

נתניהו: "לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות"
התייחס לחוק הצרפתי. נתניהו ביטן וקרא, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בישיבת שרי הליכוד לחוקים שמנסים לקדם בליכןד, החוק הצרפתי וחוק ירושלים רבתי.

"לגבי החוק הצרפתי", הוא הבהיר נתניהו, "אני אומר כאן באופן ברור- אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי או שמתנהלות עכשיו ואינן קשורות בי".

בכך הוא נתן את תגובתו הראשונה לחוק שמסעיר כל כך את הקואליציה ומעורר התנגדות בעיקר בקרב סיעת הבית היהודי שכבר דרשה שלא לקדמו.

בישיבה נרשם עימות בין השר זאב אלקין ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, על רקע טענותיו כי הבית היהודי הפרו הסכמים מוקדמים לאור התנגדותם לחוק הצרפתי. "אתה מלהיט את כל הרוחות בתוך הקואליציה", טען אלקין, "זה יגרום לליבוי אש ואז חברות בקואליציה ידרשו דברים נוספים" . לדבריו, "גם אם אנחנו צודקים, צריך להרגיע".

מוקדם יותר אמרו בבית היהודי כי הניסיון לקדם את החוק מנוגד להסכמים הקואליציונים, "מדובר בחוק יסוד שלא יכול להתקדם ללא הסכמה, היה סיכום מפורש שהחוק לא יעלה כרגע. לכן גם מחר החוק לא יעלה להצבעה". אחת מיוזמי החוק, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אף אמרה כי היא "מצפה מהליכוד ודוד ביטן לא לדחות שוב את ההצבעה מחר על החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון. החוק יעלה להצבעה. אנחנו לא רוצים להיות חמוצים".

התעמתו בישיבת שרי הליכוד. אלקין וביטן

התעמתו בישיבת שרי הליכוד. אלקין וביטןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בנוגע לחוק ירושלים, ששר התחבורה ישראל כץ וח"כ יואב קיש מעוניינים לקדמו, הוא אמר כי לשכתו מתנהלת בנושא עם הבית הלבן, "האמריקאים פנו אלינו וביקשו להבין את מהות החוק. כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתם ולתאם מולם. אנחנו פועלים כדי לקדם ולפתח את ההתיישבות ולא כדי לקדם שיקולים אחרים".

מוקדם יותר התעקש השר כץ שהחוק יעלה היום להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. לדבריו, "החוק אינו עוסק בסוגיות מדיניות וחשיבותו בוודאי עולה על כל חישוב פוליטי אלקטורלי של מגזר כזה או אחר- ולכן אין כל סיבה לדחותו. איני מכיר החלטה אחרת, ובכוונתנו לשוחח היום בנושא עם ראש הממשלה. הבטחת הרוב היהודי בירושלים היא משימה היסטורית ועל כולנו לפעול במשותף להגשמתה".