נתניהו על דחיית החנינה של אזריה: "אני קראתי לחנינה מלאה מהיום הראשון"

ראש הממשלה התייחס בישיבת הליכוד גם לביקורת שהופנתה לנשיא המדינה ריבלין, "לא כל ביקורת היא הסתה. הבקשה היחידה שלי- בלי כאפיות, בלי פסלים, בלי חבלי תלייה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 16:17 ב בכסלו התשעח

נתניהו על דחיית החנינה של אזריה: "אני קראתי לחנינה מלאה מהיום הראשון"
נתניהו וביטן בישיבת הליכוד, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד לאי מתן החנינה לאלאור אזריה על ידי נשיא המדינה ולמתקפה נגדו על כך.

"בדמוקרטיה מותר לבקר כל אחד, מי כמוני יודע זאת", אמר נתניהו תוך שהוא מתייחס למחאה נגד הנשיא ריבלין על החלטתו שלא לחון את הלוחם לשעבר.

לדבריו, "לא כל ביקורת היא הסתה", אך הוא הוסיף כי "הבקשה היחידה שלי היא שהביקורת תעשה בצורה עניינית ומכבדת - בלי כאפיות, בלי פסלים, בלי חבלי תלייה, בלי מדים נאצים שכולנו הולבשנו בהם ומולבשים בהם. וזה פסול כשזה מופנה כלפי הנשיא או כלפי כל נציג ציבור אחר". 

עוד הוא אמר כי "ביחס לביקורת עניינית - היא לא רק מותרת, היא הכרחית. זאת נשמת אפה של הדמוקרטיה. אי אפשר להגדיר ביקורת עניינית מהימין כהסתה וביקורת מהשמאל תמיד כחופש ביטוי. אנחנו רוצים גישה שווה, מכבדת, עניינית, לא מסיתה אבל נוקבת ככל שדרוש. כי זה הבסיס של הדמוקרטיה, אין דבר אחר, וזה צריך לעבוד לכל הכיוונים". 

על ההחלטה שלא לקבל את חנינתו של אזריה אמר ראש הממשלה כי הוא לא היה נוהג כמו הנשיא, "עמדתי ביחס לחנינה ידועה. אני קראתי לחנינה מלאה לאלאור אזריה מהיום הראשון. דעתי לא השתנה". 

לא רואים עין בעין גם בפרשת אזריה. נתניהו וריבלין

לא רואים עין בעין גם בפרשת אזריה. נתניהו וריבליןצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

על המשבר הפוליטי בלבנון אמר נתניהו, "אתמול שוחחתי עם הנשיא מקרון, הוא עדכן אותי ביחס לשיחותיו עם ראש ממשלת לבנון הפורש חרירי. הוא דיבר איתי באריכות על רעיונותיו לגבי ייצוב המצב בלבנון. אני אמרתי לו את האינטרסים שלנו. בראש ובראשונה את האיום שמופנה כלפינו מלבנון, לא רק מלבנון, על ידי איראן וגרורותיה - חיזבאללה במקרה הזה".

נתניהו הוסיף כי הם קבעו "לדבר בימים הקרובים ואף להיפגש בפריז בתחילת החודש הבא כדי לראות אם אנחנו יכולים לאמץ גישות משותפות ככל שניתן גם ביחס לאיום הזה וגם ביחס לשאלת ההסכם הגרעיני עם איראן. משם אסע לפגוש את שרי החוץ של האיחוד האירופי ואדון איתם בנושאים הללו גם כן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן