נתניהו: "אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה"

ראש הממשלה בירך את נשיא ארה"ב על הכרזתו ואמר כי "זהו יום היסטורי. ירושלים היא בירתנו מזה 3,000 שנה.". בנט: "הנשיא טראמפ – מזל טוב". שקד: "טראמפ בדורו ככורש בדורו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/12/17 20:50 יח בכסלו התשעח

נתניהו: "אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה"
נתניהו בנאומו בועידה, צילום: אבישג שאר-ישוב

בישראל קיבלו בסיפוק רב את הכרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירתה של ישראל וכן בהודעתו כי השגרירות של מדינתו תעבור לבירה.

"זהו יום היסטורי", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו והוסיף כי "ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים".

לדבריו, "ירושלים היא בירתנו מזה 3,000 שנה. כאן התהלכו אבותינו, כאן עמד בית המקדש, כאן מלכו מלכי ישראל, כאן הטיפו נביאי ישראל. במשך אלפי שנים התפללו דורות של יהודים 'לשנה הבאה בירושלים'. על נהרות בבל ובין חומות גטו ורשה, דורות דורות  בכו וחלמו על ציון. לפני כ-70 שנה הגשמנו את התפילה והכיסופים, כששוב קבענו את ירושלים כבירתה של מדינת היהודים".

עוד הוא אמר כי "עכשיו באה הצהרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ המכירה בעובדות יסוד אלה. הנשיא טראמפ, אנחנו מודים לך על החלטתך הצודקת והאמיצה להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהתחיל בהכנות לפתיחת השגרירות האמריקנית כאן. אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה של ארה"ב. ואני אומר לכם, הצהרתו של הנשיא טראמפ מסייעת לקידום השלום כי היא מחברת את כולם לקרקע המציאות. והאמת הפשוטה והמציאות היא זו - לא יהיה שלום בלי הכרה בירושלים כבירת ישראל". 
 
לסיום אמר ראש הממשלה, "לכל שכנינו אני מבקש להבהיר: נמשיך לשמור על הסטאטוס קוו בירושלים ובהר הבית ועל חופש הפולחן המלא לכל הדתות. נמשיך להושיט יד לשלום לפלסטינים ולכל שכנינו. אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה ביום הזה. תודה לך".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בירך על ההחלטה ואמר: "הנשיא טראמפ – מזל טוב. בשם אזרחי ישראל אני רוצה להודות לך. זה יום גשום בירושלים אבל יום בהיר לעם היהודי היום עשית היסטוריה. ב15 במאי, 1948, ארצות הברית, בהובלת הנשיא טרומן, היתה לאומה הראשונה שהכירה במדינת ישראל שזה עתה הוכרזה. שאר העולם הלך בעקבותיה".

לדבריו, "הנשיא טרומן עשה זאת למרות הלחצים הגדולים מבית. היום, ארצות הברית, בהובלת הנשיא טרמפ, היתה לאומה הראשונה בעולם שהכירה בירושלים כבירתה הנצחית של ישראל. גם אתה עמדת בפני לחצים כבירים, אך עשית זאת. אני מצפה משאר מנהיגי העולם ללכת בעקבותיך".

 בנט הוסיף כי "ירושלים היא בירת העם היהודי מזה 3,020 שנים, ותישאר עיר הבירה המאוחדת לנצח. הנשיא טראמפ ואנשי ארצות הברית הנהדרים, תודה רבה ושהאל יברך את האומות שלנו".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "טראמפ בדורו ככורש בדורו. אני מודה לנשיא טראמפ על עמידתו האיתנה בלחצים בינלאומיים כבדים ועל ההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל. אני מקווה שבקרוב נראה את בית השגרירות החדש ניצב בבירה. הפלסטינים צריכים לדעת: חוקי המשחק השתנו. הספינה שינתה כיוון. אני ממליצה להם לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי איומי הטרור שלהם. ארצות הברית היא הידידה הגדולה של ישראל, וכעת גם עושה את הצעד הראשון שצריך היה להתבצע לפני 70 שנה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי בעקבות הצהרתו "שמו נחקק לדורות באבני ירושלים ובאבני הכותל מולן התפלל בביקורו האחרון בישראל".

השרה הוסיפה כי "ההחלטה על מעבר שגרירות ארצות הברית לירושלים היא החלטה שמעבירה את השיח הבינלאומי מהתעמולה הפלסטינית השקרית לאמת ולעובדות ההסטוריות. זו מתנה ראויה ונפלאה של העם האמריקאי לעם היהודי, למדינת ישראל ולירושלים שמציינת השנה יובל שנים לשחרורה ולאיחודה".

רגב הודתה לראש הממשלה בנימין נתניהו על הפעילות הדיפלומטית שלו למען מדינת ישראל וירושלים לכל אורך השנים ובכל העולם. "הישג הסטורי עצום רשום על שמו של ראש הממשלה ועל כך תודה רבה לו". את דבריה חתמה השרה רגב בברכה לנשיא טראמפ. "מברכת מירושלים בירתנו היפה והנצחית את הנשיא טראמפ בברכת ירושלים: 'יברך ה' מציון וראה בטוב ירושלים כל ימי חייך'".

שר המדע אופיר רקוניס ציין כי "זהו יום חג למדינת ישראל. הערב זכה טראמפ - ובצדק בתואר הנשיא האמריקאני הידידותי ביותר למדינת ישראל, מאז הקמתה. הוא הוכיח שוב את מחוייבותו וידידותו האמיתית לעם ישראל. כעת, עלינו לפעול מיד מול מדינות נוספות בעולם להכרה בירושלים כבירת העם היהודי".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי התייחסה להכרזה גם כן ואמרה כי "היום הזה יכנס לספרי ההיסטוריה כיום משמעותי וכצעד משמח בתקומת מדינת ישראל. ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל היא אבן דרך וקריאת כיוון למדינות נוספות שילכו בעקבותיה. ירושלים בירת הנצח של מדינת ישראל אליה ייחלנו אלפיים שנה. הנשיא טראמפ הבטיח ומקיים ואני תפילה דהעברת השגרירות תתבצע בהקדם. אני תפילה כי ההנהגה הערבית תמנע מהסתה שתביא לשפיכות דמים חלילה".

ראשי שדולת א"י בכנסת ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ אמרו: "אנו מברכים על החלטת הנשיא טראמפ להתחיל לממש, ולו באופן חלקי, את הבטחת הבחירות שלו בנוגע לירושלים. אנו מצדנו נמשיך לפעול למימוש המטרות שלשמן נבחרנו: לקדם את ההתיישבות בכל חלקי א"י, למנוע נסיגות והקמת מדינה פלסטינית בגבולות כלשהם, ולהתחיל בהחלת ריבונות ישראל גם ביהודה ושומרון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן